בארה"ב ממתינים לראות אם מישהו גרף הלילה בהגרלת הלוטו את הפרס הגדול ביותר בעולם - 1.6 מיליארד דולר, אחרי שלא היו זוכים בפרס הראשון במשך שלושה חודשים.

הפרס השני בגודלו בהיסטוריה: כרטיס לוטו יחיד זכה ב-1.28 מיליארד דולר במדינת אילינוי

הפעם האחרונה שבה היה זוכה בהגרלת Powerball, שמתקיימת ב־45 מדינות, בבירה וושינגטון, בפוארטו ריקו ובאיי הבתולה האמריקאיים, הייתה לפני 39 הגרלות, ב־3 באוגוסט, כאשר אדם בפנסילבניה קיבל 206.9 מיליון דולר, אחרי שניחש את כל ששת המספרים.

סיכויי הזכייה בהגרלה הלילה עמדו על 1 ל־292 מיליון, אך גם הכרטיס הזוכה, אם יש כזה, לא ייצא עם הסכום המלא. אפשר לחלק את הזכייה לאורך 29 שנה או לבקש סכום של 782.4 מיליון דולר במזומן, כפי שעושים מרבית הזוכים. אבל בשני המקרים עדיין יש חובה לשלם מסים פדרליים ומדינתיים, העשויים לקצץ את הפרס ביותר מ־187 מיליון דולר.

הפרס הענק עורר התלהבות עצומה ברחבי ארה"ב, ובקנטקי אף חילקו כרטיסי הגרלה בחינם כדי לעודד את ההשתתפות. "אם אני אזכה, אני בהתחלה לא אאמין לזה ואומר: 'טוב, אני חוזר לישון'", אמר זאק הווארד, שגם ניסה את מזלו. "אז אני אתעורר, אלך לתחנת הדלק, אסרוק את הכרטיס, אתקשר לאמא שלי ואגיד לה שאנחנו נוסעים לפלורידה לחופשה עכשיו".

הפרס הנוכחי שבר את השיא הקודם שנקבע בשנת 2016, כשסכום של 1.586 מיליארד דולר נחלק בין שלושה כרטיסים זוכים בקליפורניה, בפלורידה ובטנסי, כאשר כל אחד מהם קיבל סכום של כ־327 מיליון דולר.