המלחמה באירופה: בחודשים האחרונים היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, השתתף בשיחות חשאיות עם פקידים בכירים בממשל הרוסי במאמץ להפחית את הסיכון להרחבת המלחמה באוקראינה, כך דווח הלילה (בין ראשון לשני) ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי.  גורמים אמריקאים מסרו כי "השיחות נועדו גם להזהיר את מוסקבה מפני שימוש בנשק גרעיני או נשק אחר להשמדה המונית".

על פי הדיווח, סאליבן שוחח עם יועץ הקרמלין, יורי אושקוב, ומזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב. זאת, לאחר שפורסם על מגעים בדרגים גבוהים, בין פקידים אמריקאים ורוסים בחודשים האחרונים, שכן וושינגטון התעקשה שיתקיימו שיחות בין מוסקבה וקייב על סיום המלחמה במזרח אירופה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

כזכור, עיתון "הניו יורק טיימס" האמריקאי דיווח ביום רביעי האחרון כי גורמים רשמיים בארה"ב טענו כי על רקע הדיווחים על כישלונות הצבא הרוסי באוקראינה וחוסר ההתקדמות בשדה הקרב, בכירים בצבא הרוסי החלו לדון ברצינות על שימוש בנשק גרעיני טקטי. לדבריהם, הבכירים בצבע הרוסי ניהלו שיחות מתקדמות, כדי לדון מתי וכיצד, מוסקבה עשויה להשתמש בנשק גרעיני, מה שתרם להגברת הדאגה בוושינגטון.

כמו כן, דווח כי הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, לא לקח חלק בשיחות. עם זאת, הגורמים האמריקאים מסרו שהעובדה שבכירים בצבא הרוסי ניהלו אותן, הדאיגה את ממשל ביידן, מכיוון שזה מוכיח שהגנרלים הרוסים מתוסכלים מהכישלונות בשדה הקרב. בנוסף, הם טענו כי זה מצביע על כך, שהאיומים של פוטין לשימוש בנשק גרעיני, יכולים להסתיים מעבר לרק שימוש במילים. במקביל, הגורמים האמריקאים הסבירו כי עד כה, אין ראיה לכך שהרוסים העבירו נשק גרעיני למקומות אסטרטגיים כדי להתכונן לתקיפה.