הנשיא הרפובליקני הבא? כלי תקשורת בארה"ב דיווחו הבוקר (שלשי) כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מתכונן להשיק את קמפיין הבחירות לקראת ריצה לבחירות לנשיאות ב-2024. בהודעה שכתב בפלטפורמת המסרים "Truth" כתב כי "מקווה שהיום הזה יהפוך לאחד הימים החשובים בהיסטוריה של המדינה".

בתוך כך, הודעתו של טראמפ מגיעה לאחר רצף האכזבות של המפלגה הרפובליקנית בבחירות אמצע הכהונה במדינה. לאחר שהדמוקרטים השאירו לעצמם את השליטה בסנאט, נראה כי "הגל האדום" בבית הנבחרים, יוחלף ברוב דחוק בלבד. טראמפ קיווה להשתמש בהישגים שהרפובליקנים ציפו להם כקרש קפיצה למועמדות בתוך המפלגה, ובמקום זאת, מצא את עצמו תומך בשורה של מועמדים רפובליקנים שהפסידו לדמוקרטים.

נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)

עוזריו של טראמפ, ומקורבים לנשיא לשעבר, דחקו בו להמתין עד לחודש דצמבר, התוצאות הסופיות שיגיעו ממדינת ג'ורג'יה, על מנת להכריז על תוכניתו לרוץ לבחירות הבאות לנשיקות. אך טראמפ היה להוט, וקיווה להדוף שורה של מועמדים פוטנציאלים, כמו רון דה-סנטיס, מושל פלורידה.

כזכור, בתחילת החודש דווח כי דונלד טראמפ יכריז על ריצה לנשיאות ארצות הברית, כך טענו שלושה גורמים המקורבים לנשיא לשעבר. זאת, על רקע דבריו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שהזהיר לקראת בחירות האמצע במדינה כי "הדמוקרטיה נמצאת בסכנה בגלל שקרים ואלימות". לדבריו, "מערכת הממשל האמריקאית מאוימת". ביידן הדגיש כי האמריקאים יצאו להצביע בבחירות האמצע המכריעות ויקבעו האם הרפובליקנים או הדמוקרטים ישלטו בסנאט או בבית הנבחרים.