האם גילוח באמת גורם לשיער שלי לצמוח מהר יותר? האם הוא מגביר את החוזק והצפיפות שלו? ישנה אמונה רווחת שגילוח שיער גורם לו לצמוח בחזרה, עבה יותר או גס יותר, או לצמוח מהר יותר, אך זה אינו מדויק. כבר ב-1928 מחקר מדעי הראה שגילוח אינו משפיע על צמיחת השיער. כמו כן, הגילוח אינו משפיע על עובי או קצב צמיחת השיער, שכן החלק החי של השיער נמצא מתחת לפני העור, והוא אינו מושפע מגילוח.

קצוות השיער שצומחים לאחר הגילוח אינם חלקים כמו שיער לא מגולח, ולכן הוא מרגיש מחוספס יותר, וצבע השיער שצומח לאחר הגילוח לא הושפע מהשמש או מחשיפה לכימיקלים, כך שהוא נראה כהה יותר, וניתן לחשוב שהוא עבה יותר.

מספר מיתוסים על שיער:

-מריטת שיער אפור גורמת להופעת שיער אפור יותר: אם אתם נרתעים ממריטת שיער אפור, אל תפחדו. זהו מיתוס לא נכון. למעשה, מריטת שיער מפעילה לחץ על זקיקי השיער והקרקפת.

-כדאי לחפוף שיער שומני מדי יום: בעוד שתפקיד השמפו הוא לנקות את השיער מלכלוך ושמן לא רצויים, מתברר למעשה כי שימוש מופרז בשמפו עלול להוביל לשיער שביר ולקרקפת מגרדת.

-שמפו מפסיק לעבוד לאחר זמן מסוים: המיתוס נובע מהרעיון שהשיער שלכם "יתרגל" למוצר ויפסיק לעבוד. אבל יש מעט ראיות התומכות בכך. אם אתם מרגישים בנוח עם שמפו מסוים, המשיכו להשתמש בו.

-שמנים טבעיים טובים לשיער שלך: בניגוד לדעה הרווחת, רוב מרכיבי המזון הגולמיים כגון שמן אבוקדו, שמן קוקוס ודבש אינם מסוגלים לחדור עמוק מספיק כדי לבצע שיפור מתמשך. מלבד חוסר היכולת להשפיע על השיער, הוא יכול להשאיר שאריות דביקות. 

-כמה שיותר קצף יותר טוב: קצף כבד הוא לא תמיד סימן לכך שהשמפו שלך עובד טוב. למעשה, בועות הן תוצר לוואי של חומרי ניקוי חזקים, שיכולים להסיר מהשיער שמנים אתריים וחומרים מזינים. אז בחרו את השמפו המתאים לסוג השיער שלכם ללא קשר לבועות.

-ככל שתסתרקו יותר, כך יותר עדיף: לא נכון, לא צריך להבריש את השיער 100 פעמים ביום, למעשה, זה יכול להזיק לשיער.

-שמפו בתדירות גבוהה מדי גורמת לשיער שלך לנשור: שמפו חזק יכול להסיר את השמנים הטבעיים מהשיער, אבל אין לזה שום קשר לנשירת שיער. למעשה, אי מקלחת מספקת עלולה להוביל לייצור שמן עודף, שעלול לפגוע בשורשים ולהוביל לנשירה נוספת.