הזרוע הארוכה של איראן? גורם ישראלי הצהיר היום (רביעי) כי איראן עומדת מאחורי המתקפה על מכלית הנפט מול חופי עומאן, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. מוקדם יותר, כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי מל"ט שנשא פצצה פגע במכלית, שאחד מבעליה הוא המיליארדר הישראלי עידן עופר. ערוץ "אל-חדת'" הסעודי מסר כי המתקפה בוצעה באמצעות מל"ט איראני מסוג "שאהד-136".

גורמים ישראלים מסרו בנוסף כי הניסיון להציג את התקיפה כקשורה לישראל שגוי. לא מדובר במיכלית בבעלות ישראלית והקשר לחברה שבבעלותה המיכלית הוא קטן מאוד. על פי הגורמים, "מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי איראן פועלת כיצואנית טרור עולמית. מדובר באותו סוג כתב"מ איראני שמשמש את הרוסים במלחמה מול אוקראינה. זו פעם נוספת שאיראן פוגעת בחופש השיט העולמי. איראן מפירה את הביטחון במפרץ ומערערת, על הדרך, את היציבות בתקופת המונדיאל. האירוע בא, בין היתר, להסיט את הקשב מניסיון הפגיעה שנכשל באיש עסקים ישראלי בגיאורגיה".

בתוך כך, דווח בנוסף כי המכלית, Pacific Zircon, הותקפה ביום שלישי האחרון, כאשר נשאה את דגל ליבריה. ה-UKMTO, ארגון צבאי בריטי באזור המנטר את נתיבי הספנות, מסר כי "אנו מודעים לתקרית והיא נחקרת בשלב זה".

כזכור, בחודש יולי של השנה שעברה, דיווח משרד ההגנה הבריטי כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה במפרץ עומאן. המשרד לא מסר פרטים נוספים, פרט לכך שהאירוע התרחש ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט. מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר.

מוקדם יותר באותו חודש, ספינה משא, שבעבר הייתה בבעלות ישראלית, עלתה באש בצפון האוקיינוס ההודי לאחר ש"נשק בלתי ידוע" פגע בה, זאת לאחר שעגנה בנמל ג'דה שבסעודיה והייתה בדרכה לכיוון חופי איחוד האמירויות, כך דווח באתר החדשות הלבנוני "אלמיאדין", המקורב לארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, במרץ של אותה השנה, אוניית משא הנמצאת בבעלות ישראלית חלקית נפגעה מטיל איראני. האונייה הייתה בדרכה מטנזניה להודו, והיא נפגעה מהטיל כשעברה בים הערבי, סמוך לתימן. מערכת הביטחון עודכנה על האירוע, במסגרתו נגרמה לאונייה פגיעה קלה. בעלי החברה, שהמטה שלה ממוקם בחיפה, עודכנו באירוע וההחלטה שהתקבלה היא שהאונייה תמשיך לשוט בנתיב להודו.