טלטלה במפלגה הדמוקרטית: יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, הודיעה הערב (חמישי) כי לא תשמש כמנהיגת המפלגה בקדנציה הקרובה. עם זאת,בנאומה, אמרה פלוסי כי עדיין תישאר כחברת קונגרס. ההודעה של פלוסי מגיעה לאחר שהמפלגה הרפובליקנית זכתה ברוב בבית הנבחרים, במסגרת בחירות אמצע הכהונה במדינה. 

הספקולציות לגבי עתידה של פלוסי, התגברו במהלך בחירות האמצע, כאשר חלק מחברי מפלגתה, ציפוי שהיא עשויה לעשות את הצעד הנועז, לזוז הצידה, כדי ש"דור חדש של הנהגה יקח את המושכות". זאת, לאחר שהדמוקרטים הפסידו את הרוב שהיה להם בבית הנבחרים. אמש, אמרה פלוסי כי "הדמוקרטים בבית הנבחרים ימשיכו לשחק תפקיד מוביל בתמיכה באג'נדה של הנשיא ביידן. הדמוקרטים נרגשים לקבל כל כך הרבה חברים חדשים לבית הנבחרים, שיחזיקו את המפלגה עם אנרגיות, גיוון ופטריוטיות".

ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)

פלוסי הוסיפה כי "אנו מצדיעים לחברים המפלגה היוצאים, ומודים להם על המנהיגות המופלאה. כמו כן, אנו מודים על כך שהשיגו התקדמות משמעותית בתחום שירותי הבריאות, פעולת האקלים, תשתיות, שימוש בנשק וטבות לחיילים המשוחררים". יו"ר בית הנבחרים נבחרה לראשונה בשנת 1987, כאשר זכתה בבחירות מיוחדות, בשל פטירתה של חברת הקונגרס הקודמת מסרטן, וניצחה ברוב קטן מועמד עצמאי שמאלני. בעת בחירתה לתפקיד היו"ר, הצהירה כי "זהו רגע היסטורי עבור הקונגרס. זהו רגע היסטורי עבור נשות אמריקה".

כזכור, לאחר קרב צמוד בין המפלגות, הדמוקרטים הצליחו לשמור על הרוב בסנאט. זאת, בזכות ניצחונה של המועמדת הדמוקרטית, קתרין קורטז מסטו, בבחירות בנבאדה. לאחר פרסום התוצאות אמר ביידן כי הוא "מרוצה מאוד".

הניצחון של קורטז מסטו על יריבה הרפובליקני, אדם לקסאלט, העניק לדמוקרטים 50 מושבים בסנאט, בעוד שהמפלגה הרפובליקנית מחזיקה ב-49 מושבים בלבד. בחודש הבא ייערך סיבוב נוסף במסגרת הבחירות בג'ורג'יה, אך גם במקרה שבו יירשם ניצחון לטובת המועמד הרפובליקני, עדיין השליטה הדמוקרטית בסנאט לא תיפגע.