פיצוץ עוצמתי אירע היום (שבת) בצינור גז ליד העיר וסוולוז'סק ברוסיה. בעקבות הפיצוץ פרצה מקום שריפה גדולה, כוחות כיבוי גדולים הוזעקו למקום והחלו בפעולות לכיבוי הדליקה.

לדברי גורמי הביטחון, אין חשש להתפשטות האש לאזורי מגורים ואין סכנה לאזרחים המתגוררים בסמוך. נסיבות הפיצוץ והדליקה נבדקות, כשמבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ התרחש ככל הנראה בעקבות ירידת לחץ בצינור. באזור אתר הפיצוץ קיים צינור המתחבר לנורד סטרים 1.

מושל המחוז אישר את הפרטים ואמר כי על פי מידע ראשוני אין נפגעים באירוע. "הלחץ על צינור הגז הראשי הופחת כדי להבטיח אספקת חום ללא הפרעה". הוסיף המושל.

כזכור, מדינות אירופה פתחו בסוף חודש ספטמבר האחרון בחקירת דליפות בלתי מוסברות בשני צינורות גז של חברת נורד סטרים  העוברים מתחת לים הבלטי ליד שוודיה ודנמרק. מהממצאים הראשונים עלה כי שני פיצוצים בעוצמה של 2.3 ו-2.1 בסולם ריכטר, שווי ערך למאות ק"ג של TNT, גרמו לארבע דליפות, שתיים בתחום המים הכלכליים הבלעדיים של כל אחת משתי המדינות. 

תיעוד שפרסם הצבא הדני של דליפת הגז בצינור הרוסי

מנהיגים רבים ברחבי העולם בכלל, ובאירופה בפרט טענו כי מדובר בחבלה מכוונת. בקרמלין הציגו טענה דומה. עם זאת, במהלך הלילה הודיע הפנטגון כי "מוקדם מדי לשער מי יכול היה לעמוד מאחורי קרעי הצינור".

גם ראש ממשלת פולין, מאטוש מורייבצקי, וראש ממשלת שוודיה, מגדלנה אנדרסון, הודיעו כי המקרה הוא ככל הנראה חבלה מכוונת: "היום עמדנו בפני מעשה חבלה", אמר מורבייצקי, "אנחנו לא יודעים את כל הפרטים של מה שקרה, אבל אנחנו רואים בבירור שמדובר במעשה חבלה הקשור לשלב הבא של הסלמה של המצב באוקראינה". בנוסף אליו, גם בכיר בממשל האוקראיני אמר שמדובר במתקפה רוסית, שנועדה לערער את אירופה.