מלחמת רוסיה-אוקראינה: צבא אוקראינה טען הלילה (בין שבת לראשון) כי 60 חיילים רוסים נהרגו במתקפת ארטילריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס". זאת הפעם השנייה בתוך פחות משבוע, שאוקראינה טוענת כי גרמה לאבדות גדולות בקרב הצבא הרוסי. בתוך כך, גורמים בצבא אוקראינה מסרו כי "רוסיה ספגה את האבידות ביום חמישי, כאשר הצבא הפגיז אתרים מדרום לחרסון.

הדיווח מאוקראינה מגיע, לאחר שביום חמישי האחרון טענה אוקראינה אמרה כי התמודדה עם התקפות עזות במזרח מצד כוחות רוסים מתוגברים בכוחות שנסוגו מחרסון בדרום. האוקראינים טענו כי כ-50 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו בהתקפה ארטילרית אוקראינית ארוכת טווח.

בתוך כך, רוסיה המשיכה השבוע את המתקפה על הבירה קייב. כתוצאה מהפצצת העיר עדי ראייה דיווחו כי ראו עשן מיתמר מעל העיר ובנוסף ציינו כי הטילים פגעו בבניינים המאוכלסים על ידי אזרחים. בעקבות ההפצצה, באוקראינה דיווחו כי חלקים נרחבים מעיר הבירה נשארו ללא אספקת חשמל.

צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

התראות בקייב הופעלו זמן קצר לאחר הודעת הוידאו שמסר נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי בפגישת של מנהיגי מדינות ה-G20. אנדרי יירמק, ראש הסגל הנשיאותי של אוקראינה, מסר לאחר ההפצצה: "רוסיה מגיבה לנאומו של זלנסקי במתקפת טילים חדשה. מישהו חשב ברצינות שבקרמלין רוצים שלום? הם רוצים צייתנות. בסופו של יום, טרוריסטים תמיד יפסידו".

ההפצה מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציג תוכנית שלום בת עשרה סעיפים שאמורה להביא לסיום הפלישה הרוסית למדינה. בנאום מוקלט למנהיגי מדינות ה-G20, שמשתתפים בפסגה שנערכת בבאלי, בירת אינדונזיה, קרא להם זלנסקי להשתמש בכל הכוח כדי להפסיק את "האיומים הגרעיניים של רוסיה" ולהטיל הגבלת מחיר על יבוא אנרגיה ממוסקבה. הוא גם קרא לרוסיה להפסיק את ההפצצות של תשתיות האנרגיה באוקראינה. רוסיה לא קיבלה הזמנה השנה להשתתף בפסגת ה-G20 בשל הפלישה לאוקראינה.