המחאה באיראן הסלימה בסוף השבוע האחרון לאחר שמפגינים העלו באש את ביתו של האייתוללה לשעבר חומייני. במקביל, דווח כי מפגינים החלו לתקוף את כוחות משמרות המהפכה שפועלים לדיכוי ההפגנות. לפי אתר החדשות של משמרות המהפכה, שני סוכני מודיעין נהרגו בעימותים עם מפגינים ביום חמישי בלילה. עוד נאמר כי שלושה אנשי משמרות המהפכה וחבר מיליציית בסיג' נהרגו בטהרן, במשהד נהרגו שני חברי מיליציית הבסיג', ובאסיג'י אחד וחבר משטרה אחד נהרגו בכורדיסטן.

הפגנות ענק וזריקת חיג'אב באוויר: האם איראן בדרך למהפכה נשית?
שולח מסר לישראל? חמינאי טוען: "לאויב יש טריק חדש בניסיון להפיל את המשטר"

סרטונים נפרדים שפרסמה רשת הפעילים הראו מפגינים צועדים במספר ערים במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, כולל בבירה זאהדאן, שם המפגינים קראו "מוות לחמינאי", ובחבאר, שם המפגינים הסירו ורמסו את השלט של שדרה על שם האייתוללה חומייני. 

ד"ר תמר עילם־גינדין, מומחית לאיראן, שוחחה הבוקר (ראשון) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחסה למהומות במקום: "לשריפת הבית יש משמעות סמלית הקשורה לאומץ של המפגינים, לתעוזה ולעליית המדרגה מאשר משמעות פרקטית. ההפגנות מגיעות כבר גם לכפרים הכי קטנים, זה לא רק בערים הגדולות", סיפרה. "זה ממש חסר תקדים מה שקורה, אנחנו ביום ה־64 של המחאה וזה אף פעם לא נמשך יותר משבוע שבועיים. המשך וההיקף של המהומות והעובדה שגם הכפרים משתתפים, כשהכפרים הם מעוזי השמרנים, זה הרבה יותר משמעותי".

 

בהמשך, נאלצה לסייג את דבריה, ואמרה: "אין מנהיגות מגובשת, אנחנו רואים שמציתים גם כל מיני משרדים ומוסדות ממשלתיים. אני מסרבת להתנבא, אני לא יודעת לאן זה הולך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm