נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוחזר במהלך השעות האחרונות לטוויטר לאחר שאילון מאסק, הבעלים החדש של החברה, הסיר את חסימת החשבון בתום הצבעה שערך בקרב הגולשים. באופן מפתיע למדי, הודה טראמפ כי הבשורה לא מלהיבה אותו כמצופה. ד"ר יעל שטרנהל, מומחית להיסטוריה אמריקאית (אוניברסיטת תל אביב) חוותה את דעתה באשר לנושא. 

"האנשים אמרו את דבריהם": מאסק החזיר את החשבון של טראמפ לטוויטר
הוא חוזר: טראמפ הכריז רשמית על ריצה לנשיאות בבחירות 2024

"טראמפ לא מקבל החלטות באופן רציונלי", טענה. "טראמפ זה טראמפ. הוא רוצה לרוץ כי הוא לא אוהב להפסיד ולא אוהב להיות מושפל, אז הוא ירוץ וירוץ עד שיגידו לו לא לרוץ יותר. ממש אי אפשר להניח שהוא יהיה המועמד ב־2024". 

"עניין הטוויטר משמעותי, אנחנו לא יודעים כמה זמן הרשת תחזיק מעמד. יש מי שאומר שזה סוף עידן וסוף דרכה של הפלטפורמה. החזרה של טראמפ, ברגע שהמונים נוטשים אותה, זה אירוע פחות משמעותי, אך זו הבמה שבה בנה את עצמו, והחברה שלו אליה היא לא אירוע טריוויאלי, זו עדיין פלטפורמה משפיעה בצורה בלתי רגילה". 

עוד הוסיפה בהמשך דבריה: "האם טוויטר משפיעה כמו לפני חודשיים? את זה נצטרך לראות. אנחנו לא מכירים מצב בו פלטפורמה כל כך מרכזית קורסת לתוך עצמה. השאלה איך זה ייראה והאם זה יתורגם לקולות". 

על נשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן והאפשרות שירוץ פעם נוספת, אמרה ד"ר שטרנהל: "ביידן אמר שיקבל החלטה במהלך השנה הקרובה, זה כל כך הרבה זמן כך שלא הייתי אומרת בביטחון שהוא ירוץ".