הקשר בין רוסיה לאיראן: דובר חיל האוויר באוקראינה אישר היום (שני) את הדיווח בוושינגטון פוסט, לדבריו, איראן החלה להעביר לרוסיה את התוכניות לפיתוח מאות מל"טים שייצרו בשטחם, בין השאר במטרה להימנע מסנקציות שיוטלו על איראן בגין העברת נשק.

רכיבים תוצרת ישראל נמצאו במזל"טים איראנים בשימוש רוסיה
איראן מודה: "העברנו מל"טים לרוסיה לפני המלחמה באוקראינה"

על פי הדיווח, גורמים רשמיים רוסים ואיראנים סיכמו את העסקה במהלך פגישה באיראן בתחילת נובמבר, ושתי המדינות פועלות במהירות על מנת להעביר עיצובים ורכיבים מרכזיים שיכולים לאפשר את תחילת הייצור בתוך חודשים. ההסכם, אם יתממש במלואו, ייצג העמקה נוספת של הברית הרוסית-איראנית שכבר סיפקה תמיכה מכרעת במערכה הצבאית המקרטעת של מוסקבה באוקראינה, כך לדברי הגורמים.

משלחת נפרדת בראשות מזכיר מועצת הביטחון הרוסית נסעה לטהרן ב-9 בנובמבר, כדי לדון, בין היתר, בסנקציות כלכליות וב"התערבות מערבית" אחרת בענייני ממשלותיהן, כך לפי התקשורת הרוסית והאיראנית. אחד הבכירים שעודכן על ההסכם הסודי תיאר מאמץ אגרסיבי של שתי המדינות להקל על ייצור רחפנים בעיצוב איראני בתוך רוסיה. "זה מתקדם במהירות", אמר הבכיר.

הגורמים הרשמיים אמרו שלא ברור איזה סוג של סיוע טהרן מבקשת ממוסקבה בתמורה, מעבר לכסף וליתרונות הנובעים מברית מחוזקת עם שכנתה החזקה מצפון איראן. בעבר, רוסיה סיפקה לאיראן לוויין מעקב כדי לאפשר לה לרגל אחרי שכנותיה, כמו גם רכיבים מרכזיים לתחנת הכוח הגרעינית בבושהר. כלי חדשות מערביים דיווחו כי ייתכן שאיראן מבקשת עזרה גרעינית נוספת בתמורה לסיוע שלה במערכה הצבאית של רוסיה.