מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הצהיר הערב (שלישי) כי "לאיראן יש מספיק מאגרי אורניום מועשר לייצר יותר מפצצה גרעינית אחת". בראיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקאית, הדגיש כי "איראן תוכל לייצר יותר מפצצה אחת אם תרצה בכך". עם זאת, אמר כי "לסוכנות אין מידע המעיד על קיומה של תוכנית כזאת בידי הרפובליקה האסלאמית.

עוד הוסיף גרוסי, כי "התקדמות תוכנית הגרעין של איראן עדיין לא עומדת בנקודת האל חזור, הסוכנות עובדת קשה כדי למנוע ממנה להגיע לנקודה זו". זאת, לאחר שדובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעי, אמר אמש כי "בשל אישור ההחלטה שהציגה ארה"ב ומדינות שונות באירופה, טהרן מתכוונת לשקול מחדש את ביקורות של גרוסי במדינה". ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי, כבר רמז לאחרונה כי "ביקורו של גרוסי יערך בתקופה שבה הסוכנות לא תשתמש בפוליטיקה של לחץ על איראן".

רפאל גרוסי, מנכ''ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא''א) (צילום: רויטרס)
רפאל גרוסי, מנכ''ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא''א) (צילום: רויטרס)

דבריו של גרוסי מגיעים על רקע המבוי הסתום בשיחות הגרעין בין הרפובליקה האסלאמית למערב. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הודיע בחודש שעבר כי ארצות הברית לא מתכוונת לשוב לשולחן המשא ומתן עם איראן בשיחות הגרעין. שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, שלל גם הוא כינון אפשרי של הסכם גרעין חדש עם איראן אך ציין כי מדינתו תומכת בדרך הדיפלומטית. "לא יהיה הסכם בקרוב כי האיראנים ממשיכים להעלות סוגיות חוץ במשא ומתן על הסכם הגרעין", אמר. לדבריו כל עוד טהרן תשמור על עמדה זו, "לא תהיה אפשרות להתקדם לקראת הסכם".

עם זאת, בלינקן הוא הבטיח שעבור ארצות הברית "הדרך הטובה ביותר לפתור את סוגיית הגרעין היא באמצעות פתרון דיפלומטי". הוא גם הבהיר כי, עם או בלי הסכם, וושינגטון נשארת נחושה "שאירן לעולם לא תצליח לפתח נשק גרעיני". דבריו של בלינקן עלו בקנה אחד עם קולות דומים שנשמעו מצד גורמים באירופה.