ברשת CNN דווח היום (שבת) כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אירח השבוע את איש הימין הקיצוני ומכחיש השואה ניק פואנטס, ואת הראפר קניה ווסט באחוזתו במאר-א-לאגו. כל זאת, כאשר לאחרונה טראמפ הכריז על ריצתו לבחירות לנשיאות ב-2024.

משלם על האמירות האנטישמיות: חברת הענק שמנתקת את קשריה עם קניה ווסט
"שם את עצמו לפני המפלגה": הרפובליקנים במתקפה חריפה על טראמפ

פואנטס הוא לאומן אמריקאי קיצוני ומכחיש שואה שידוע באמירותיו האנטישמיות. בעבר, השווה בעבר בין שריפת יהודים בשואה לאייפת עוגיות בתנור. בנוסף, לקח פואנטס חלק בעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל שבווירג'יניה ב-2017 שבה קראו משתתפיה "היהודים לא יחליפו אותנו", וכן הוא נכח בעצרת של טראמפ בושינגטון ב-6 בינואר 2021, אשר קדמה להסתערות של תומכיו על הקונגרס בוושינגטון.

לאחר הפגישה באחוזתו של טראמפ, פרסם קניה ווסט סרטון בחשבון הטוויטר שלו וטען כי "טראמפ מאוד התרשם מפואנטס שלמעשה די נאמן לו, בניגוד לאחרים שנטשו אותו לאחר הבחירות ב-2020". כמו כן, מקור שהכיר את פרטי הפגישה אמר שפואנטס היה אורח של קניה ולא הוזמן על ידי הנשיא לשעבר.

טראמפ (צילום: רויטרס)
טראמפ (צילום: רויטרס)

בנוסף, טראמפ הודה בקיום הפגישה ואמר כי "בשבוע האחרון קניה ווסט התקשר אליי כדי לאכול ארוחת ערב במאר-א-לאגו. זמן קצר לאחר מכן, הוא הופיע באופן בלתי צפוי עם שלושה מחבריו, שלא הכרתי אותם ולא ידעתי עליהם דבר. אמרתי לווסט שהוא בהחלט לא צריך להתמודד לנשיאות ואמרתי לו ש'כל המצביעים שיש לך צריכים להצביע לי. הסתדרנו מצוין וקניה ווסט לא הביע אנטישמיות כלל".

כזכור, גם קניה ווסט הואשם לא מזמן באנטישמיות, ונחסם מהרשתות החברתיות טוויטר ואינסטגרם לאחר שהאשים את הראפר פי דידי בשליטה על ידי ​​"אנשים יהודים". ההתבטאות של הראפר עוררה זעם גדול בעולם, בעוד שהוא הסביר כי "הוא לא יכול להיות אנטישמי כי אנשים שחורים הם יהודים בעצמם".