נשיא ארצות הברית לשעבר, והמועמד לנשיאות, דונלד טראמפ, התראיין במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ברשת פוקס ניוז דיגיטל, והתייחס לסערות האחרונות אליהן נקשר שמו.

סגנו לשעבר של טראמפ תוקף בחריפות: "הוא הפגין שיקול דעת לקוי"

ראשית, הוא תקף את מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, וכינה אותו "לוזר לאומה שלנו ולמפלגה הרפובליקנית". עוד טען כי מקונל לא היה מנצח במדינת קנטקי ללא התמיכה שלו, אותה הוא "התחנן לקבל", כך לדבריו.

בהמשך טען נשיא ארה"ב לשעבר כי אינו מכיר את הלאומן הלבן, מכחיש השואה ניק פואנטס, שהתארח בביתו, יחד עם הראפר קניה ווסט. לדבריו, זה "לא היה מתקבל על הדעת" במידה ופואנטס היה "מביע את הדעות הללו", במהלך מה שטראמפ כינה - "ארוחת ערב מהירה מאוד".

ניק פואנטס (במרכז) (צילום: REUTERS/Leah Millis)
ניק פואנטס (במרכז) (צילום: REUTERS/Leah Millis)

עוד הוסיף כי הפגישה עסקה בייעוץ אותו נתן לשני אורחיו, לאחר ששמע כי לקניה "יש קשיים, בנוסף לקשיים כלכליים. הוא ביקש להיפגש איתי". 

טראמפ דיבר גם על היחסים עם ישראל, כאשר אמר כי "מעולם לא היה ידיד טוב יותר לישראל ממני, גם כאשר הייתי נשיא. אני פתחתי את השגרירות בירושלים". 

כידוע, פואנטס הוא לאומן אמריקאי קיצוני ומכחיש שואה שידוע באמירותיו האנטישמיות. בעבר, השווה בין שריפת יהודים בשואה לאפיית עוגיות בתנור. בנוסף, לקח פואנטס חלק בעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל שבווירג'יניה ב-2017 שבה קראו משתתפיה "היהודים לא יחליפו אותנו", ובה נהרגה אישה כתוצאה מפיגוע דריסה שנועד לפגוע במפגיני נגד מהשמאל, וכן הוא נכח בעצרת של טראמפ בוושינגטון ב-6 בינואר 2021, אשר קדמה להסתערות של תומכיו על הקונגרס בוושינגטון.