ערוץ "אל-ערביה" דיווח היום (חמישי) כי קבוצת האקרים "Black Reward" חשפה מסמך סודי שהוכן על ידי סוכנות הידיעות "פארס" ונשלח למפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי. המסמך חשף את החשש הגדול בצמרת המשטר מהמשך "מחאת החיג'אב", ששטפה את הרפובליקה האסלאמית ואת היכולות המועטות של מנגנוני הביטחון להמשיך ולדכא את המפגינים. 

על פי המסמך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהיר כי "ההפגנות לא ייפסקו". המסמך, שאורכו כ-123 עמודים, והוכן בעותק אחד בלבד למפקד משמרות המהפכה, התמקד רבות בדעת הקהל האיראנית. במסמך הודגש כי "המשטר נותר מאחור במלחמה התקשורתית", ועל כן, "יש לפעול על מנת לגרום לאזרחים להאמין שהמחאות הן פרי עבודתם של גורמים זרים".

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

כמו כן, המסמך חשף גם את חולשת מנגנוני הביטחון כנגד המחאה ששטפה את המדינה, בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. על פי הפרטים שנחשפו, "הבסיג' תואר כמנגנון לא יעיל", וככה ש"אינו מסוגל לגייס את עצמו כדי לעצור את ההפגנות העממיות". המשטר גם פעל על מנת לתמרן ולבצע מניפולציות על אזרחי המדינה, כאשר ניסה לשנות את מספרם האמיתי של המפגינים. באחת הפעמים, שונה מספר המפגינים מ-600 אלף, ל-40 אלף בלבד.

עוד נכתב במסמך המסווג, כי 70% מאזרחי המדינה, אינם מוכנים לצאת ולהפגין תמיכה במשטר.במקביל, נחשף כי "הרוסים סיפקו לשלטונות בטהרן קלטות האזנה של שירותי ביון זרים", ומהם עלה כי במערב סבורים שהעם האיראני נמצא כבר בשלב של "מהפכה".