מלחמת רוסיה-אוקראינהנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר היום (שישי) כי "הסירוב של המערב להכיר בשטחים המסופחים מקשה על שיחות השלום". זאת, לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ציין אמש כי הוא היה מוכן להיפגש עם מקבילו הרוסי, ולאחר שהקרמלין הצהיר כי רוסיה פתוחה לשיחות משא ומתן.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הדגיש כי "פוטין נשאר פתוח לשיחות, שמטרתן להבטיח את האינטרסים של רוסיה. אך מוסקבה בהחלט לא מוכנה לקבל את התנאי האמריקאי. מה הנשיא ביידן אמר בעצם? הוא אמר שהמשא ומתן אפשרי רק לאחר שהצבא הרוסי יעזוב את אוקראינה". ההודעות משני הצדדים הדגישו כי חידוש שיחות המשא ומתן לא נמצא על הפרק. 

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

כמו כן, לקראת השיחה בין קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התלונן האחרון על כך שמדינות אירופה לא הציעו שום דבר קונקרטי עד כה. שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאג'אני, התייחס לכך ואמר כי "הגיע הזמן לפעול למען שלום צודק באוקראינה, אך זה חייב להגיע דרך עצמאותה של קייב ולא כניעתה. הקרמלין חייב לתת אותות קונקרטיים במקום להפציץ אוכלוסייה אזרחית".

בתוך כך, יועצו של נשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, אמר אמש כי עד כה נהרגו כ-13 אלף חיילים אוקראינים מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה בחודש פברואר האחרון. לדבריו, במקומות מסויימים של המלחמה, מתו לאוקראינים בין מאה למאתיים לוחמים מדי יום. במקביל, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, טענה כי מאה אלף אנשי שירות אוקראינים מתו או נפצעו במלחמה.