ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה באיראן, דיווח הערב (שישי) כי הרפובליקה האסלאמית ביקשה מרוסיה לרכוש ציוד צבאי נגד המהומות במדינה, וכן לקבל יועצים שיסייעו לגורמי הביטחון בדיכוי ההפגנות. זאת, על רקע "מחאת החיג'אב" ששוטפת את המדינה, מאז מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני.

על פי הדיווח, איראן העבירה את הבקשה, לאחר שהמשטר הבין כי ההפגנות לא ייפסקו בקרוב. בשבועות האחרונים הזהירו גורמים אמריקאים מאפשרות כי רוסיה תשתף פעולה עם איראן בדיכוי ההמחאות האזרחיות במדינה. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הצהירה כי "מוסקבה כנאה תייעץ לטהרן בדיכוי ההפגנות, מכיוון שלרוסיה יש ניסיון רב בדיכוי מחאות במדינתה".

בתוך כך, בכיר במשמרות המהפכה אמר כי המשטר זימן לאחרונה אלפי פעילים בדימוס על מנת לסייע בדיכוי המחאות, כאשר רק כ-300 מהם הסכימו לכך. המסר מהבכיר מגיע לאחר שקבוצת האקרים "Black Reward" חשפה כי המשטר מודאג מחולשת מנגנוני הביטחון והבסיג'. 

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

על פי המסמך שהודלף, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהיר כי "ההפגנות לא ייפסקו". המסמך, שאורכו כ-123 עמודים, והוכן בעותק אחד בלבד למפקד משמרות המהפכה, התמקד רבות בדעת הקהל האיראנית. במסמך הודגש כי "המשטר נותר מאחור במלחמה התקשורתית", ועל כן, "יש לפעול על מנת לגרום לאזרחים להאמין שהמחאות הן פרי עבודתם של גורמים זרים".

על פי הפרטים שנחשפו, "הבסיג' תואר כמנגנון לא יעיל", וככה ש"אינו מסוגל לגייס את עצמו כדי לעצור את ההפגנות העממיות". המשטר גם פעל על מנת לתמרן ולבצע מניפולציות על אזרחי המדינה, כאשר ניסה לשנות את מספרם האמיתי של המפגינים. באחת הפעמים, שונה מספר המפגינים מ-600 אלף, ל-40 אלף בלבד.