אתר החדשות הספרדי "אינפובאה" דיווח כי מוחמד רדה אנסארי הוא הטרוריסט האיראני המפעיל את יחידת העילית 840, המוצבת בסוריה. בין הפעולות בהן לקח, היה ניסיון התנקשות בשני אנשי עסקים ישראלים בקולומביה, כאשר פעילותו באמריקה הלטינית ממוקדת בחיסול מטרות יהודיות שסומנו בידי צוות כוח קודס בטהרן.

על פי הדיווח באתר הספרדי, יחידה 840 המסווגת, משתמשת בפושעים מקומיים לביצוע פעולות טרור גלובליות. כך למשל, קרה כשניסו להתנקש בחייו של עיתונאי צרפתי וגנרל אמריקאי בגמרניה. לפני כ-18 חודשים, קיבל אנסארי הוראה מטהרן להוציא להרוג שני אנשי עסקים ישראלים, כאש המבצע נערך על ידי כוח אדם מקומי, רחמת אסאדי, מחבל איראני שהיה אחראי על פעולות המודיעין. דו"ח חסוי של ממשלת קולמביה, הציג כי אסאדי הסכים לתשלום של מאה אלף דולר עבור שני מקרי החיסול.

משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))
משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))

בהוראה ישירה של רחמת אסאדי, הפעילים הקולומביאנים, שקיבלו את השמות אנדרס K וג'ימי, עקבו אחר אנשי העסקים הישראלים ובני משפחותיהם, וכן שכרו חברי כנופיה מקומית כדי להוציא אותם להורג. אסאדי, בהוראת אנסארי, כבר הקדים את השתלום ושילם 20 אלף דולרים. במאמץ מתואם של ממשלת קולומביה, ויותר מעשר סוכנויות מודיעין במערב ובמזרח התיכון, הצליחו אנשי העסקים הישראלים ובני משפחותיהם לברוח מבוגוטה במטוס חכור שיצא תחת אבטחה כבדה.

בתוך כך, האתר דיווח כי אנסארי ממשיך לפעול מסוריה, תחת העין הפקוחה של שירותי הביון המערביים, בעוד רחמת אסאדי מצא מקלט באיראן. האינטרפול הוציא התראה לרשויות הבינלאומיות על מנת ללכודו. לפעילויות הטרור של יחידה 840, הייתה הוכחה נוספת להימצאות פעילה באמריקה הלטינית, כאשר הופיע מטוס מטען איראני במקסיקו, שפעל בשירות כוחות קודס, כך לפי דוח ששלח ה-FBI לבית המשפט הפדרלי בארגנטינה.

יחד עם ההתנקשות הכושלת של שני אנשי העסקים הישראלים שחיו בבוגוטה, והפשיטה על המטוס האיראני במקסיקו, אמריקה הלטינית גם משמת כקרקע פורייה עבור מנגנון הלבנת האון של ארגון חיזבאללה, והגברת פעולות הטרור באזור.