על רקע התסכול הציבורי וההאטה הכלכלית שחוותה המדינה בשל הגבלות הקורונה הקשות, לאחרונה נראה כי בסין מתחילים להגמיש מעט יותר את היחס בנושא זה. בסין לא זנחו את מדיניות "אפס הדבקה", אך עם זאת המטרה היא ליישם אותה באופן "ממוקד יותר".

במחאה על מדיניות הקורונה: הפגנות נרחבות פרצו ברחבי סין | צפו בתיעוד

בעיר שנדון שבדרום המדינה, הודיעו כי הציבור לא ידרש עוד להציג תעודת בדיקת קורונה שלילית, על מנת להתנייד בתחבורה הציבורית ולהיכנס לפארקים. בבייג'ין, מקומות בדיקה רבים נסגרו, לנוכח הפסקת הדרישה לקיום בדיקה לצורך כניסה למקומות ציבוריים.

חלק מהמקומות בעיר עדיין דורשים עדות לבדיקה שלילית על מנת להיכנס אליהם, אך עם זאת נראה כי מדיניות ההגמשה בעניין הבדיקות צפויה להימשך, עם הסרת חובת הצגת הבדיקה גם בכניסה לרכבת התחתית. 

מחאות בסין כנגד מדיניות הקורונה

כאמור, נראה כי צמצום ההגבלות בסין צפוי להימשך, ואף ירככו במידה משמעותית הנהלים כלפי אלו שיאובחנו כמאומתים לקורונה. לראשונה בסין, אנשים בחלק מהשכונות בבייג'ינג שיאומתו לנגיף, יוכלו להעביר את ימי הבידוד בביתם, כך הודיעו השלטונות המקומיים. 

עד לא מזמן, כמעט שלוש שנים לפרוץ מגיפת הקורונה, סין היוותה גורם חריג בעולם בכל מה שקשור למדיניות "אפס הדבקה". במדינה סברו כי מדיניות זו נחוצה על מנת להציל חיי אדם ולמנוע ממערכת הבריאות לקרוס. עם הימשכות ההגבלות הקשות, גבר הזעם הציבורי, ועשרות הפגנות כנגד מדיניות השלטונות התקיימו במדינה. 

עם זאת, יש בסין כאלו שחוששים מהגמשת ההגבלות, בעיקר בכל הנוגע לאוכלוסיות הסיכון, אשר מבצע לחיסונם יצא בתקופה האחרונה לדרך. על פי ההערכות של מספר גורמים במדינה, במידה שמדיניות הגמשת ההגבלות תימשך, צפויה סין להתמודד עם בין 1.3 ל-2 מיליון מקרי מוות כתוצאה מהנגיף. יחד עם זאת, אותם גורמים מבהירים כי הצלחה מוגברת בחיסון האוכלוסיה תפחית משמעותית את מקרי המוות האלו.