מלחמת רוסיה אוקראינה: ברוסיה דווח היום (שני) כי שני פיצוצים שביצעו האוקראינים פגעו בשני שדות תעופה צבאיים במדינה וגרמו לשלושה הרוגים ושישה פצועים. על פי ההערכות, הפיצוצים נגרמו ממכליות עמוסות בבנזין

"הצבא הרוסי לא יצבור הישגים משמעותיים": ההערכה שצפויה לאכזב את פוטין
רוסיה בהצהרה דרמטית: "נתמקד בשיפור התשתית הגרעינית שלנו"

אחד מנמלי התעופה שהופצץ הכיל את מרכז ההדרכה למטוסים צבאיים ומכליות. בנמל התעופה השני נפגעו שני מפציצים גרעיניים מסוג Tu-95 באמצעות מזל"ט. בנוסף, גורמים צבאיים באזור לוהנסק במזרח אוקראינה מסרו כי תשעה בני אדם נהרגו לאחר שצבא אוקראינה הפגיז את העיר אלצ'בסק.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

צפו בתיעוד ההפצצה:

בתוך כך, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הודיע כי בשנה הקרובה רוסיה תתמקד באופן מיוחד בשיפור התשתית לנשק הגרעיני שבידיה. זאת, על רקע החשש בוושינגטון ובמערב כי מוסקבה עלולה להשתמש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה.

ואולם, מצבה של רוסיה לא ממשיך להיות מזהיר, ועל פי הערכות המודיעין הבריטי היא לא צפויה להמשיך ולהשיג הצלחות בשדה הקרב בחודשים הקרובים, ועל כן שמירה על שתיקה ציבורית בקשר למלחמה באוקראינה צפויה להיות קשה יותר עבור הקרמלין. 

עוד דווח כי סקרים מצביעים על כך שהתמיכה הציבורית הרוסית ב"מבצע הצבאי המיוחד" ירדה באופן משמעותי. זאת, בהסתמך על כלי תקשורת רוסי עצמאי שטען גישה לנתונים על ידי שירות ההגנה הפדרלי לשימוש פנימי, אשר הצביעו על כך שרוב הרוסים בעד שיחות שלום עם אוקראינה. בעוד 25 אחוז בלבד טענו כי הם בעד המשך הלחימה.