בניו יורק טיימס דווח היום (שלישי) כי התקיפה של אוקראינה בתוך רוסיה שפגעה בשני בסיסים צבאיים בעומק המדינה, בוצעו באמצעות מל"טים ששוגרו משטח אוקראינה, כאשר אחת מהן בוצעה בסיוע כוחות מיוחדים המקורבים לבסיס שסייעו להנחות את המל"טים אל היעד. מדובר בהישג ייחודי לאוקראינה, בשל העובדה כי התקיפות בוצעו כ-500 קילומטרים בעומק שטח רוסיה. כמו כן, זמן קצר לאחר ההתקפות על הבסיסים, רוסיה שלחה מטח טילים לעבר ערי אוקראינה.

דיווח: זו הסיבה שארה"ב שינתה בחשאי את מערכות הנשק המתקדמות ששלחה לאוקראינה
"הצבא הרוסי לא יצבור הישגים משמעותיים": ההערכה שצפויה לאכזב את פוטין

מהקרמלין נמסר כי המל"טים ששיגרה אוקראינה הם מתקופת ברית המועצות וכוונו לבסיסים בריאזאן ואנגלס. עוד נמסר מהקרמלין כי כוחותיה יירטו את המל"טים וגרמו לנזק קל בקרקע אך בשל התקיפות נהרגו שלושה אנשי צבא רוסיים ונפצעו ארבעה.

שדה התעופה הצבאי אנגלס, על נהר הוולגה בדרום רוסיה, והוא בסיס לכמה מהמפציצים ארוכי הטווח בעלי יכולת גרעינית וביניהם Tupolev-160 ו-Tupolev-95. גורמים רשמיים אוקראינים מסרו שזהו בסיס ממנו מבצעת רוסיה התקפות טילים על ערים תשתיות באוקראינה. 

עוד דווח כי הפיצוץ השני אירע בבסיס הצבאי דיאג'ילבו בעיר ריאזאן, כ-150 קילומטרים ממוסקבה. לפי משרד ההגנה הרוסי, שם נהרגו ונפצעו אנשי הצבא.

וולודימיר זלנסקי (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)
וולודימיר זלנסקי (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

ממשלת אוקראינה סירבה להכיר בפומבי בתקיפות, אך יועצו של הנשיא זלנסקי, מיכאילו פודוליאק צייץ בטוויטר מיד לאחר התקיפות: "כדור הארץ הוא עגול - תגלית שעשה גלילאו. אם משהו ישוגר למרחב האווירי של מדינות אחרות, במוקדם או במאוחר עצמים מעופפים לא ידועים יחזרו לנקודת המוצא". בתוך כך, הנשיא זלנסקי הודיע כי "ההגנה האווירית האוקראינית הפילה את רוב הטילים ששוגרו לעברנו".

"היכולת של אוקראינה לפגוע בעומק השטח הרוסי היא לא רק משמעותית מבחינה צבאית", ציין מקס ברגמן, דיפלומט אמריקאי לשעבר ומומחה לביטחון אירופי במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. 

"התקיפות שלחו מסר לרוסיה שהמשך המלחמה, שכן לא רק אוקראינה חשופה לפגיעות רחפנים וטילים לטווח ארוך. זה שימושי עבור קייב, מכיוון שכאשר או אם שתי המדינות יסדירו את הסכסוך ביניהן, תוכל להיות התחייבות להפסיק את התקיפות על השטח הרוסי וזה ערך יקר שיש לאוקראינה להתמקח עליו".