איראן העבירה לאחרונה משלוח של אורניום מועשר למורדים החותים בתימן, אך חלקים ממנו נפלו דווקא לידיהם של אנשי ארגון אל־קאעידה באזור אל־ביידה, כך אמרו אתמול ל"מעריב" מקורות במזרח התיכון.

בינתיים, בסוריה דווח אתמול כי צה"ל תקף מתקנים של חיזבאללה בתוך בסיס צבאי סורי באזור סווידא, סמוך לגבול ברמת הגולן. על פי הערכות, באזור ישנם גם מכ"מים של הצבא הסורי. בהמשך דווח כי צה"ל פיזר כרוזים מהאוויר באזור קוניטרה, שבהם הזהיר את אנשי הצבא הסורי שנותנים חסות לפעילות חיזבאללה באזור הגבול. בכרוז נכתב: "אתם נושאים באחריות לנזקים כתוצאה מההחלטות שלכם. המשך ההתבססות של חיזבאללה באזור לא תביא לכם שקט. הנוכחות של חיזבאללה מסיבה לכם נזק והשפלות ואתם משלמים את המחיר".

לפי העיתון "א־שארק אל אווסאט", ישראל הזהירה את לבנון כי תפציץ את שדה התעופה הבינלאומי שלה אם יימשכו העברות הנשק לחיזבאללה באמצעות חברת תעופה פרטית. זאת, בעקבות מידע ממקורות סעודיים, שהתפרסם ברשת אל־ערביה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי חיזבאללה חושש מתקיפה ישראלית באזור דמשק וחומס ולכן שינה את היערכותו במקומות אלה.

לפי הדיווח, אתמול העביר חיזבאללה ציוד ואמצעי לחימה מדרום דמשק לכיוון מערב, וכי אותם אמצעים פוזרו בין מספר אתרים בהוראה של מפקדים בארגון. לפי הדיווח, בחלק מאתרים אלה נעשו ביצורים ברמה גבוהה בגלל החשש מתקיפה ישראלית. העיתון "לה מונד" דיווח כי משמרות המהפכה האיראניים השתלטו, באמצעות חברת קש מלזית, על מפעילת הטלפונים המרכזית בסוריה וואפא טלקום, שבה הם שותפים עם הנשיא אסד ומשפחתו.

בינתיים המחאה באיראן נמשכת ושגרירי בריטניה וגרמניה זומנו שוב למשרד החוץ האיראני כדי לשמוע נזיפה על תמיכת ארצותיהם במחאה. בעולם נמשכו גם אתמול הגינויים להוצאתו להורג בתלייה של מפגין ראשון במחאת החיג'אב בנימוק שסגר רחוב בפני כוחות הביטחון. צרפת גינתה את ההוצאה להורג והביעה את התנגדותה לעונש מוות בכלל ולדיכוי ההפגנות באיראן בפרט.

נשיא גרמניה, פרנק ולר שטיינמאיר, יצא נגד מסע הדיכוי של השלטונות, ונשיא הוועדה לזכויות האדם של האו"ם, וולקר טורק, קרא לאיראן להפסיק את ההוצאות להורג של המפגינים. התביעה הכללית באיראן הגישה כתבי אישום נגד תשעה אנשים שהשתתפו, לטענתה, בחיסול מדען הגרעין מוחסן פחריזדה בנובמבר 2020, שיוחסה לישראל.