איראן ממשיכה לסעור בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. מאז החלה "מחאת החיג'אב" נהרגו מאות בני אדם ואלפים אחרים נפצעו בדיכוי האלים של המשטר בטהרן. במערב ממשיכים להביט על המחאות ומנסים להעריך כמה רחוק יכול ללכת העם האיראני. בתוך כך, מוחמד מוראדחאני, אחיינו של המנהיג העליון עלי חמינאי שפך מעט אור על המחאות, ובאילו נסיבות יקרוס המשטר.

בריאיון שערך אמש לערוץ "אל-ערביה", אמר חאני כי "ישנם קרובי משפחה רבים המתנגדים למדיניות המשטר האיראני בשנים האחרונות, אבל הם לא יכולים לצאת להפגין או להביע את דעתם". לדבריו, "אם חמינאי ימות, המשטר הזה לא יחזיק מעמד זמן רב". חאני שפך אור על המצב המשפחתי של חמינאי ואמר כי "אמו ניתקה את כל היחסים עם אחיה מאז 2009", השנה בה פרצה "מחאת התנועה הירוקה" בעקבות תוצאות הבחירות במדינה.

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

כמו כן, אחיינו של חמינאי שוחח עם כתב ערוץ 14, דרור בלאזאדה, ואמר כי "מקווים שחימנאי ייפול".

דבריו של מוראד חאני מגיעים לאחר שגם אחייניתו של חמינאי הביעה תמיכה במחאה. פארידה מוראדחאני, הופיעה בסרטון בו היא קראה לממשלות הזרות "לנתק כל שאר עם טהרן, על רקע הדיכוי האלים של השלטונות נגד המחאות ההמוניות". מי שפרסם את התיעוד, הוא אחיה של פארידה, מחמוד, אשר מתגורר בצרפת, ומגדיר את עצמו כ"מתנגד לרפובליקה האסלאמית".

עוד אמרה פארידה בסרטון, כי "עכשיו זה הזמן של כל המדינות החופשיות והדמוקרטיות להחזיר את נציגיהן מאיראן, כמחווה סמלית, ולגרש את נציגי המשטר האכזרי מאדמותיהן. תמכו בנו והודיעו לממשלות להפסיק לתמוך במשטר העקוב מדם שהורג ילדים. המשטר הזה אינו נאמן לאף אחד מעקרונותיו הדתיים, ואינו יודע את הכללים מלבד כוח והיצמדות לשלטון".

מוראדחאני, שאביה התחתן עם אחותו של חמינאי, היא מהנדסת במקצועה ופועלת רבות נגד עונש המוות ברפובליקה הסלאמית. היא הפכה לדמות חשובה בקרב המפגינים, לאחר שנעצרה על ידי השלטונות במדינה ב-23 בנובמבר.

על פי הדיווחים, המעצר התבצע כמה חודשים לאחר שלקחה חלק ביום ההולדת של אלמנת השאה מוחמד רזא שאה פהלווי. לאחר מכן, אחיה סיפר כי היא נעצרה "על ידי צו מבית המשפט, שהודיע כי עליה להתייצב בפני משרד התובע בטהרן".