ראש ה-CIA ביל ברנס אמר כי הוא מודאג מן הברית המתהדקת בין איראן לרוסיה. בראיון שהעניק הלילה (בין שישי לשבת) לרשת הטלוויזיה PBS אמר ברנס כי כחלק מהברית הזו, במסגרתה מספקת טהרן מל"טים מתאבדים לצבא רוסיה, בודקת האחרונה דרכים בהן תוכל לסייע לאיראן. 

דו"ח חדש טוען: כך משמרות המהפכה מעורבים בלחימה באוקראינה

ברנס אמר כי הוא "די מודאג", והוסיף כי "מבחינה ההיסטוריה יש המון אי-אמון בין רוסיה לאיראן, אבל עכשיו הן צריכות אחת את השניה. עכשיו מתגבשים ניצני שותפות ביטחונית מלאה בין המדינות - האיראנים מספקים לרוסים מל"טים שהורגים אזרחים אוקראינים ממש בזמן שאנחנו מדברים, ואילו הרוסים בודקים כיצד לסייע לאיראנים מבחינה טכנית וטכנולוגית. וזה מהווה איום אמיתי לאלו הנמצאים בסביבת איראן, לרבים מהידידים ובעלי הברית שלנו בשכונה שבה היא נמצאת". 

ראש ה-CIA ביל ברנס (צילום: רויטרס)
ראש ה-CIA ביל ברנס (צילום: רויטרס)

לדברי ראש ה-CIA, ארצות הברית מתייחסת ברצינות רבה ל"סכנות האמיתיות" הנשקפות למדינות במזרח התיכון בגלל אותה ברית בין מוסקבה לטהרן.

בשבוע שעבר הזהירו בכירים אמריקאים כי רוסיה מספקת "רמה חסרת תקדים" של תמיכה צבאית וטכנית לאיראן, בתמורה לכך שטהרן תספק נשק למלחמתה באוקראינה. בכיר בממשל ביידן שצוטט ברשת NBC אמר כי "השותפות הזו מהווה איום לא רק על אוקראינה - אלא גם על שכנותיה של איראן באזור. שיתפנו את המידע הזה עם בעלות בריתנו במזרח התיכון ובעולם".