לאחר שמצאו את עצמם תקועים במאצ'ו פיצ'ו, מבצע החילוץ של המטיילים הישראלים לעיר קוסקו הושלם. זאת, לאחר המהומות האלימות שפרצו בפרו בעקבות ניסיון ההפיכה במדינה. על כך, נועה סאסי, אחת המטיילות הישראליות, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM ושיתפה על הרגעים הדרמטיים והלך הרוח במהלך מבצע החילוץ.

בפתח דבריה אמרה המטיילת הישראלית: "אני נמצאת בקוסקו, הגענו לכאן לפני כמה שעות. בבוקר עוד היינו תקועים בעיירה ליד המאצ'ו פיצ'ו, היינו שם כמעט שבוע. היום בבוקר יצאנו במשלחת של מגנוס, התחלנו בהליכה של 10 ק"מ וחיכו לנו שני מיניבוסים שהסיעו אותנו לקוסקו. בעיירה שהיינו בה לא היה הרבה בלאגן, אבל בדרך לקוסקו עברנו בכל מיני צירים חסומים וראו את הוונדליזם וסלעים ענקיים על הכביש ומלא מחסומים. פה יותר מרגישים את זה. בקוסקו אנחנו לא כלואים, אנחנו מחכים שהשדה יעבוד כמו שצריך ונסגור טיסה כשהכל יהיה ברור יותר".

לאחר מכן, סיפרה נועה סאסי על ההליכה הממושכת לעיר קוסקו: "אני הייתי בשירות צבאי קרבי וגם חברות שלי אז אנחנו יותר רגילות לזה, מה שהפריע זה חוסר הוודאות, שכל רגע משנים לך את תוכנית החילוץ. לקראת הסוף היו תחושות של פחד, הרגשנו שהאספקה נגמרת בעיירה, בעלי חנויות התחילו לסגור כי לא היו מצרכים, לא היה גז ומים חמים".

"אנחנו כמעט 40 ישראלים. יצאנו לסיור ביחד, מלכתחילה היינו קבוצה גדולה. הלחץ גדול, בדקו עלינו כל שנייה. אצלנו זה היה הרבה יותר רגוע, מה שראו בתקשורת זה את ההפגנות הגדולות אז נחלצו יותר ממה שצריך. ביקשו שנחזור הביתה. באותו רגע שהבנו שהכבישים נחסמים לקוסקו ישר צלצלנו לשגרירות וישר דיברו איתנו ואמרו לנו מה לעשות, באמת מרגישים את זה, זה משהו מיוחד", הוסיפה.

בתוך כך, טל טוסק, המפקח על מבצע החילוץ מטעם חברת "מנגוס" שוחח גם הוא עם ענת דוידוב וגדעון אוקו, והסביר כיצד התנהל המבצע. לדבריו, "חברת מגנוס יחד עם פספורטכארד והמחלקה ישראלים בחוול של משרד החוץ ביצענו את החילוץ אתמול. אנחנו יודעים שיש באזור 150 ישראלים בקוסקו כרגע. החברה תעשה במהלך הלילה בדיקות מודיעין לאן אנו יכולים לפנות אותם, ואחרי שהחברה יתעוררו נמליץ להם לאן לדעתנו הם צריכים להמשיך, כל אחד יבחר אם הוא רוצה לצאת מחוץ למדינה ונעזור להם להגיע בצורה הבטוחה ביותר לאן שיבחרו".

"אמנם המסע עבר בשלום אבל אנחנו במרכזש השליטה שלנו היינו מאוד דרוכים לאורך הדרך, דאגנו שלחברה יהיו גם מכשירים לווייניים אם לא תהיה קליטה סלולרית, ביקשנו מהם להוריד את אפליקציית מגנוס שעוקבת אחריהם בזמן אמת. דאגנו שיהיו שלושה חברה מהקבוצה שייקחו אחריות, הם הלכו בדבוקה כמו שהולכים בצבא. יש מישהי שנקעה את הרגל ולכן היא עדיין בעיירה ממנה פינינו, וברגעים אלה אנחנו דואגים לפנות אותה עם משרד החוץ", הוסיף.