ועדת החקירה לאירוע הקפיטול החליטה אמש להמליץ למשרד המשפטים על הגשת כתב אישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ בגין סעיפים של המרדה, שיבוש הליכים וקשירת קשר להונות את הממשלה הפדרלית. יו"ר הוועדה, בני תומפסון, אמר כי "התמלילים והמסמכים שהוצגו בוועדה, יאפשרו לעם האמריקאי לראות את כמות הראיות שאספנו ואשר הובילה אותנו למסקנות הסופיות".

"מכה משמעותית לאגו": טראמפ מתרחק מריצה נוספת לנשיאות - וזו הסיבה
טראמפ מנע מכוחות להגיע להדוף את המפגינים? עדויות דרמטיות נחשפו מיום הפריצה לקפיטול
בית הנבחרים האמריקאי האשים את טראמפ: "האירועים בקפיטול - ניסיון הפיכה"

 הכתב המדיני של וואלה!, ברק רביד, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס להחלטה הדרמטית: "הוועדה בארה"ב שקבעה את המסקנות היא ועדה פוליטית כמעט לחלוטין. לכן אני חושב שמסקנותיה לפחות בינתיים הן במישור הציבורי, בארה"ב איון לזה הרבה משמעות לנוכח העבודה שמי שתומך בטראמפ תומך בו במילא והוועדה לא תשנה את דעתו. נכון לעכשיו צריך לומר שהמסקנות הללו אין להן שום משמעות מחייבת. משרד המשפטים האמריקאי לא חייב להגיש כתב אישום, ועדיין זו פעם ראשונה שדבר כזה קורה".

ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)
ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)

"אחד השיקולים לצד השיקול המשפטי הטהור הוא מה העלות והתועלת. האם זה לא משהו שיחזק בסופו של דבר את תיאוריות הקונספירציה שמדובר בציד מכשפות. טראמפ בבעיה הרבה יותר גדולה כי יש הרבה יותר סיכוי שהוא יועמד לדין בסוגיית המסמכים המסווגים מאשר בסוגיית השישה בינואר. הכל קשור בסופו של דבר. בהחלט יכול להיות, שטראמפ בכלל לא יתמודד בסוף, שברגע שהוא יבין שאין כתב אישום הוא לא יתמודד. מצבו לא משהו. בסקרים ראו שמושל פלורידה מוביל עליו", הוסיף.