שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, טען היום (שישי) כי הסיכון להתנגשות בין המדינות הוא "גבוה", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית של מוסקבה TASS.

נשק שובר שוויון? פוטין מזלזל בסיוע האמריקאי לאוקראינה
סיבה לדאגה לאוקראינה? לוקשנקו מסביר מה הסיבות לתמרונים הצבאיים

אנטונוב השווה את מצב היחסים בין וושינגטון למוסקבה ל"עידן הקרח", וציין כי קשה לומר מתי השיחות בין הצדדים יוכלו להתחדש. לדבריו, ארצות הברית הייתה זקוקה לזמן "כדי להבין את חוסר התוחלת של המדיניות שלה כלפי רוסיה".

לצד זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתמש במילה "מלחמה" בהתייחסות לסכסוך באוקראינה, מדובר בפעם הראשונה בה הוא מתבטא בצורה זו בפומבי. כזכור, עד עכשיו הוא תיאר את הפלישה לקייב כ"מבצע צבאי מיוחד".

"המטרה שלנו היא לא לסובב את גלגל התנופה של סכסוך צבאי, אלא להיפך, לסיים את המלחמה הזו", אמר פוטין לכתבים במוסקבה, "היינו ונמשיך לשאוף לכך".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)

מבקריו של פוטין אומרים כי השימוש במילה "מלחמה" לתיאור הסכסוך באוקראינה היה למעשה בלתי חוקית ברוסיה מאז מרץ, כאשר המנהיג הרוסי חתם על חוק צנזורה שהפך הפצת מידע כוזב על הפלישה לפשע, עם עונש של עד 15 שנות מאסר למי שהורשע.

ניקיטה יופרב, מחוקק עירוני מסנט פטרסבורג שנמלט מרוסיה בשל עמדתו נגד המלחמה, אף ביקש מהרשויות ברוסיה להעמיד לדין את פוטין על "הפצת מידע מזויף על הצבא".

בתוך כך, הלחימה על אדמת אוקראינה נמשכת, כאשר שני אזרחים נהרגו בהפגזה רוסית על חרסון שבדרום המדינה. במקביל, שני בני אדם נפצעו לאחר שמוכנית תופת התפוצצה בעיר מליטופול שנמצאת תחת כיבוש רוסיה, כך מסר גורם מקומי מהשלטון הרוסי.