מספר ההרוגים ב"פצצת הציקלון", הסופה האימתנית שכונתה "אירוע של פעם בדור", הפוקדת את ארה"ב בימים אלה והושוותה על ידי החזאים להוריקן בתוך סופת שלגים עלה לכ-38, כך דיווחו הבוקר (שני) כלי תקשורת במדינה. 

ישראלים בארה"ב משתפים על הסופה האימתנית: "קור מחריד, המים קופאים בברזים"
אלפי טיסות בוטלו ומיליונים נתקעו בבתיהם: ארה"ב וקנדה מתכוננות ל"פצצת הציקלון"  

אחד המקומות שספג את הפגיעה הקשה ביותר ברחבי ארה"ב הוא אזור העיר באפלו במערב מדינת ניו יורק. סופת השלגים שיתקה את העיר במשך זמן מה ושירותי החירום כבר לא יכולים להגיע לאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר. "זה משבר בקנה מידה אפי", אמרה המושלת, קת'י הוקול. "זו הסופה הקשה ביותר בהיסטוריה הארוכה של באפלו, בשל משך הזמן והעוצמה שלה", הוסיפה.

בניו יורק טיימס דווח כי אזרחים נלכדו עם רכביהם בתוך מוסכים, שנקברו תחת השלג. גובה השלג בבאפלו הגיע ליותר משני מטרים בחלק מהמקומות. כ-200 חיילים של המשמר הלאומי גויסו כדי לעזור למשטרה ולצוותי כיבוי. ג'ון ברנס, פנסיונר תושב העיר באפלו, אמר שהוא ומשפחתו היו לכודים בביתם במשך 36 שעות בגלל הסערה והקור העז. "אף אחד לא היה בחוץ. שום דבר לא קרה במשך יומיים", אמר. 

ערים רבות באזורים דרום-מזרח, המערב התיכון, והחוף המזרחי רשמו את חג המולד הקר ביותר בהיסטוריה שלהן. בפלורידה, הערים מיאמי, טמפה, ווסט פאלם ביץ' ואורלנדו רשמו את חג המולד הקר ביותר ב-39 השנים האחרונות. בסנטרל פארק בניו יורק נמדדו טמפרטורות של 10- מעלות צלזיוס, במה שנחשב לאחד מימי חג המולד הקרים ביותר ב-150 השנים האחרונות.

יותר מ-150,000 בתים ועסקים בארה"ב עדין ללא חשמל. בקנטקי, גורמים רשמיים אישרו שלושה מקרי מוות הקשורים לסופה מאז יום שישי, בעוד שלפחות ארבעה אנשים נהרגו וכמה נפצעו בתאונות דרכים. מקרי מוות אחרים הקשורים לקור קיצוני או לתאונות דרכים כתוצאה ממזג האוויר דווחו במיזורי, טנסי, קנזס וקולורדו.

הסופה בארצות הברית (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)
הסופה בארצות הברית (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)

במקביל, ארבעה בני אדם נהרגו  ועשרות נפצעו לאחר שאוטובוס התהפך בשל תנאי מזג האוויר במחוז קולומביה הבריטית שבקנדה. על פי החשד, "תנאי הדרך קפואים במיוחד" גרמו לרכב להתהפך. כל שירותי הרכבת בין שתי הערים הגדולות בקנדה, טורונטו ומונטריאול, בוטלו.