מלחמת רוסיה-אוקראינהעורך הדין הבריטי סר ג'פרי נייס, מי שהיה התובע הראשי במשפטו של סלובודן מילושביץ בבית הדין הבינלאומי בהאג, הצהיר אמש כי "פוטין צריך לעמוד בפני משפט על פשעי המלחמה שביצע באוקראינה". נייס התראיין לרשת BBC הבריטית והדגיש כי "פוטין אשם, הוא אשם במתקפות על מטרות אזרחיות באוקראינה במהלך המלחמה".

נייס תיאר את הפעולות הצבאיות של מוסקבה באוקראינה כ"פשע נגד האנושות", ואמר כי חלקן נמצאות בין העבירות החמורות ביותר הקיימות בספרי החוקים של דיני המלחמה. לדבריו, התקיפות של הצבא הרוסי על רשת האנרגיה של אוקראינה, במהלך החורף הכבד במדינה, נמצאות ברשימה. זאת למרות הטענה הרוסית כי התקיפות של הצבא מתבצעות אך ורק נגד מטרות צבאיות.

ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)

סר ג'פרי נייס, מי שהוביל את משפטו של "הקצב מהבלקן" בעקבות פשעי המלחמה שביצע בקרואטיה, בוסניה וקוסובו, אמר כי "הדבר החשוב ביותר הוא לשפוט את המנהיג הרוסי בעצמו, ולא את החיילים הנמצאים בדרך הנמוך. זה יכול לקרות מחר בבוקר מבחינתי, וצריך להתקיים על ידי אוקראינים בשפה האוקראינית".

בתוך כך, על פי דיווחים שונים, מפקד צבא רוסיה באוקראינה, גנרל סרגין סורוביקין, הוחלף אמש על ידי ראשי הצבא במוסקבה וימונה במקומו גנרל יבגני ניקיפורוב. מאז תחילת המלחמה באוקראינה, מתחלף העומד בתפקיד כבר בפעם הרביעית, לאחר שקודמו כיהן בתפקיד שלושה חודשים בלבד.

משרד ההגנה של אוקראינה דיווח כי גנרל ניקיפורוב הצטרף לבית הספר הגבוה לפיקוד ארטילריה  כשהיה בן 21 וסיים את לימודיו בשנת 1991. דבר זה איפשר לו להיות מפקד כיתת ארטילריה, סוללת נ"ט ומפקד הצנחן. בעקבות זאת, הוא למד באקדמיה לנשק משולב של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית וסיים את לימודיו בשנת 2005.