המדינות החזקות בעולם נמצאות באופן עקבי בכותרות של מהדורות החדשות בעולם ומעסיקות את קובעי המדיניות במגוון נושאים, כמו כלכלה, מדיניות חוץ וביטחון. הדירוג שפורסם על ידי US News ו-World Report בחן כמה השפעה יש לכל מדינה, כמו גם את כוחן הפוליטי, הכלכלי והצבאי. ואם שאלתם את עצמכם היכן נמצאת ישראל, היא עלתה מקום אחד בדירוג העולמי - זאת הרשימה המלאה לשנת 2022.

את המקום הראשון תפסה כצפוי ארצות הברית, אותה מכנה אתר US NEWS כ"מעצמה הכלכלי והצבאית הדומיננטית ביותר בעולם". האתר ציין כי החותמת התרבותית של ארה"ב משתרעת על פי העולם כוחו, ובראשה התרבות הפופולרית אשר מתבטאת במוזיקה, בקולנוע ובטלוויזיה. עם זאת, האתר ציין כי ארה"ב נמצאת בזמן של "אי שקט" כולל מחאות על רקע גזעי, במיוחד לאחר פרשת ג'ורג' פלויד שהסעירה את המדינה

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן  (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

במקום השני נמצאת סין. המדינה בעלת המאוכלסת ביותר בעולם היא גם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ונשלטת ביד רמה על ידי המפלגה הקומוניסטית. עם זאת, ציין האתר כי המדינה סובלת ממאבקים פנימיים ומאי שוויון הולך וגובר, וכך גם טענות להפרת זכויות האדם. למרות כל אלו, סין היא בעלת השפעה עצומה על העולם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

למרות המלחמה באוקראינה, רוסיה תפסה את המקום השלישי. האופן שבו רוסיה נתפסת ברחבי העולם בשל הפלישה לאוקראינה, והסנקציות המערביות על הכלכלה במדינה בהחלט השפיעו עליה. עם זאת, ב-US NEWS מציינים כי היא עדיין המדינה הגדולה בעולם מבחינת שטח, והיא גם אחת הכלכלות הגדולות בעולם, הודות להפקת הנפט והגז. האתר גם ציין כי רוסיה היא חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם וגם לוקחת חלק ב-G20.

במקום הרביעי נמצאת גרמניה, המדינה המאוכלסת ביותר באיחוד האירופי. האתר ציין כי גרמניה היא בעלת אחת הכלכלות הגדולות בעולם, ולוקחת תפקיד משמעותי בקהילה הבינלאומית מאז איחודה מדש בשנת 1990. האתר גם ציין כי גרמניה היא אחת היבואניות והיצואניות הגדולות בעולם, ולה גם דמויות משמעותיות מבחינה תרבותית.

קנצלר גרמניה אולף שולץ (צילום: רויטרס)
קנצלר גרמניה אולף שולץ (צילום: רויטרס)

במקום החמישי - בריטניה. על פי הדירוג, הממלכה הבריטית היא "אומה מפותחת מאוד שמפעילה השפעה כלכלית, פוליטית, מדעית ותרבותית ניכרת". עוד צויין, כי בריטניה היא חלק מבריתות פוליטיות ומסחריות בעולם, אך ישנה ביקורת רבה על ההחלטה לעזוב את האיחוד האירופי. עוד נכתב כי הבירה לונדון מהווה תפקיד עיקרי במערכת הפיננסית העולמי ולה יש "היסטוריה ארוכה של תרומות לאומנות ולמדעים".

במקום השישי - קוריאה הדרומית. אתר US NEWS ציין כי למדינה אחת הכלכלות הגדולות בעולם, אשר מבוססת על הייטק ושירותים. כמו כן, צויין כי "לקוריאה הדרומית יש את אחת החסכונות הלאומיים-גולמיים הגדולים בעולם" וכך גם מספר השקעות זרות גבוה במיוחד. בשנה שעברה, דורגה המדינה במקום השמיני.

במקום השביעי - צרפת. המדינה היא "אומה עשירה, בעלת הכנסה גבוהה ובעלת השפעה גלובלית גדולה". על פי הדירוג, צרפת היא אחת המדינות העתיקות בעולם, והתרומה שלה למדע, פוליטיקה, כלכלה ולתרבות היא עצומה. כמו כן, צרפת היא גם אחת המדיניות המתויירות בעולם, ואחת מיוצאניות הנשק הגדולות בעולם. 

עמנואל מקרון (צילום: REUTERS/Johanna Geron)
עמנואל מקרון (צילום: REUTERS/Johanna Geron)

במקום השמיני - יפן. האתר ציין כי יפן היא "אחת המדינות האומנותיות והמתקדמות ביותר מבחינה טכנית". כמו כן, צויין כי היא הכלכלה השלישית בגדולה בעולם, ואחת מיצרניות הרכב והאלקטרוניקה הגדולות בעולם. עם זאת, יפן ירדה שתי מקומות בהשוואה לשנה שעברה, אז דורגה במקום השישי.

במקום התשיעי - איחוד האמירויות. בדירוג נכתב כי פניה של המדינה השתנה עם גילוי הנפט במאה ה-20. "כיום, התוצר הגולמי לנפש נמצא דומה למדינות מערב המובילות", כך על פי ספר העובדות העולמי של ה-CIA. עוד נכתב כי איחוד האמירויות היא חברה קבועה בפורום הכלכלי העולמי, וכי דובאי הפכה ליעד פופולרי בקרב תיירים, למרות הפגיעה בזכויות אדם. המדינה עלתה מקום אחד משנה שעברה.

במקום העשירי - ישראל. "למרות גודלה, המדינה מילאה תפקיד משמעותי בעניינים הגלובליים", נכתב באתר. עוד ציינו, כי ישראל בעלת כלכלה חזקה, והיא מהווה משמעות עצומה עבור היהודים בכל רחבי העולם. עם זאת, בדירוג ציינו כי לישראל יש סכסוכים מתמשכים עם הפלסטנים, וכי היא הואשמה בהפרת זכויות האדם. עוד נמסר כי הייצוא העיקרי של ישראל הוא יהלומים, ציוד טכנולוגי ותרופות. ישראל עלתה מקום אחד משנה שעברה, אז דורגה במקום ה-11.