מלחמת רוסיה-אוקראינה: מומחים צבאיים בכירים בבריטניה העריכו היום (שלישי) כי  אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יוכל לשנות את המצב במלחמה עם אוקראינה, הוא עלול לעמוד בפני הפיכה בתוך חודשים.

תחקיר "פוליטיקו" חושף: זו האסטרטגיה של פוטין לגיוס אוקראינים לצבא הרוסי
פוטין בהתבטאות חריגה על הלחימה באוקראינה: "המצב בשטחים המסופחים - קשה מאוד"

"הרוסים מנסים לשחוק את נכונותם של האוקראינים להתנגד על ידי הפגזות על ערים אוקראיניות, והרג חיילים אוקראינים במספרים גדולים", ציין אחד המומחים הבכירים, "עכשיו זה באמת תלוי באוקראינים להמשיך לתקוף נגד הרוסים ולהרוג כמה שיותר רוסים כדי לדלדל גם את כוחותיהם. אז, במובן מסוים אנחנו במעין מלחמת התשה שעלולה להיפתח, באופן פוטנציאלי, מצד זה או אחר".

"פוטין די חושש מההשפעה של נפגעים בקנה מידה גדול על ערים כמו מוסקבה וסנט פטרסבורג, ובגלל זה הוא התמקד זמן עצום בגיוס מכמה מאזורי הפריפריה כמו סיביר", הוסיף, "ראינו תנועות מחאה אזרחיות חסרות תקדים המתרחשות בחלק מאזורי הפריפריה הללו. הם לא מקבלים הרבה תשומת לב כי התקשורת ברוסיה לא מסקרת את זה כמעט".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)

כמו כן צוין כי "בשל כך יש לפוטין הרבה בעיות, ואם הוא לא יצליח להשיג תוצאות בשטח במחצית הראשונה של 2023, הסבירות שהוא עלול להתמודד עם בעיות גדולות מבית גבוהות ויכולה להיות הפיכה נגדו".

בתוך כך, דווח אתמול באתר "פוליטיקו" תחקיר שמראה כיצד רוסיה מאלצת אוקראינים, שברשותם דרכון רוסי, להתגייס לצבא ולהילחם נגד מולדתם. בנוסף, דווח לאחרונה ציטוט של הנשיא פוטין על המצב בשטחים המסופחים באוקראינה, שאמר כי "המצב העולמי שמשתנה במהירות והופעת איומים ואתגרים חדשים מטילים דרישות גבוהות על כל המערכת של סוכנויות הביטחון של רוסיה. המצב במחוזות שסופחו קשה מאוד".