אכברי שהוצא להורג בתלייה על ידי משטר האייתולות, שימש כשר ההגנה משנת 1997 ועד 2005, תחת הנהגתו של הנשיא לשעבר מוחמד קהטמי, שהיה בן בריתו של אכברי. הוא שירת בנוסף בשלל תפקידים חשובים במערכת הביטחון האיראנית, לרבות תפקידו כיועץ לחיל הים והובלתו ליישום החלטת האו"ם שסיימה בפועל את מלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים.

הסכם הגרעין בסכנה? בבריטניה זועמים בשל הוצאתו להורג של הבכיר
אחרי שהבכיר שנחשד בריגול הוצא להורג: בריטניה ואיראן נוקטות בצעדים דרמטיים

אכברי, שהחזיק גם באזרחות בריטית, עבר להתגורר בבריטניה בשנת 2008, לאחר שנעצר ושוחרר לאחר זמן קצר על ידי משטר משמרות המהפכה. הוא נעצר שוב ב2019 והואשם בריגול עבור ארגון M16, במסגרת השיחות בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית בין מדינתו למדינות המערב.

התקשורת האיראנית העלתה לאחרונה טענות בנוגע לסרטון ששודר במדינה ביום חמישי האחרון, לפיהם הסרטון מתעד למעשה את תפקידו המרכזי של אקברי ברצח מדען הגרעין הבכיר, מושן פחריזדה, באיראן ב- 2020. בסרטון מתועד אקברי כשהוא אומר כי סוכן בריטי ביקש ממנו מידע על מר פחריזדה, אך לא הודה על מעורבותו בהתנקשות.

הרשויות באיראן האשימו בסופו של דבר את אקברי בשורה של עבירות ריגול עבור בריטניה ובכך שסיפק לגורמים במדינה מידע חסוי רב בעבור סכומי כסף גדולים. מר אקברי הכחיש את ההאשמות וטען כי לאחר שעונה והוכרח לקחת סמים משני תודעה, נאלץ לבסוף להודות בפשעים שלא ביצע. אקברי הוצא להורג כאמור אמש לאחר הרשעתו בריגול.