הצרות הכלכליות מהן סובלת לאחרונה איראן, מתחילות להשפיע גם על בנות בריתה במזרח התיכון. המדינה הפרסית מצמצמת את אספקת הנפט המוזל למדינות אלו, כשאחת הבולטות ביניהן היא סוריה. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הברית שבין איראן וסוריה נמשכת מזה שנים רבות, כשטהרן ורוסיה מהוות כגורמים המרכזיים לכך ששלטונו של בשאר אל-אסד עדיין עומד על כנו. השתיים סייעו לאסד לדכא את מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה לפני כ-11 שנים. 

במהלך השבועות האחרונים, העבירו גורמים רשמיים בטהרן מסר לעמיתיהם הסורים, כי הם יצטרכו לשלם מחיר גבוה יותר ממה שהתרגלו על הנפט, זאת עם עליית הביקוש לנפט לשיא בעונת החורף. האיראנים הודיעו כי המחיר יוכפל, ואף דרשו מדמשק לשלום מראש עבורו. 

כתוצאה מכך, סוריה נכנסה למחסור החמור ביותר שחוותה בדלק, מאז תחילתה של מלחמת האזרחים בשנת 2,011. עקב כך, מספר רב של משרדים מנהליים במדינה נסגרו בחודש שעבר למשך כמה ימים, זאת על מנת לחסוך באנרגיה. כמו כן, מפעלים רבים נסגרו, לאחר שהתקשו להפעיל את הגנרטורים, עקב מחסור בחשמל. מפעלים אלו נאבקים כעת להשיג כמות מסוימת של דלק על מנת להפעילם, אך כאמור הדבר הפך כעת לקשה בהרבה מבעבר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

באופן היסטורי, משקי הבית בסוריה הסתמכו על דלק כדי להפעיל את תנורי החימום, אלא שלאחר שמחיר הדלק עלה פי 5 במהלך השנה האחרונה, הדבר הפך לבלתי נגיש למשפחות רבות במדינה, שנאלצות להעביר את ימי החורף הקרים ללא חימום זמין. הדבר אף גרם לחלקים מסוימים באוכלוסייה המקומית לצאת אל הרחוב ולהפגין בנושא.