שליחת האו"ם ללבנון, יואנה ורונקה, עוררה היום (רביעי) סערה רבה לאחר שצייצה בחשבון הטוויטר שלה והודתה לבכיר חיזבאללה, עמאר מוסאווי, על הדיון שערכו השניים בנושא בעיותיה הפנימיות של לבנון. בציוץ, כתבה ורונקה כי "אני מודה למוסאווי על הדיון שעסק בבחירת הנשיא החדש לרפובליקה, תפקוד מוסדות המדינה והשפעת ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות על המדינה".

הציוץ עורר זעם רב בישראל. יהושע זרקה, סמנכ"ל משרד החוץ לעניינים אסטרטגיים, תקף וכתב "האם זה אמיתי? נציג בכיר ורשמי של האו"ם מודה לארגון טרור האחראי על לרצח חייל יוניפ"ל". כמו כן, ארגון "StopAntisemitism", הפועל נגד אנטישמיות, כתב: "את מודה לארגון טרור, אין לך בושה?".

כזכור, ארגון חיזבאללה הואשם ברצח חייל יוניפ"ל, לאחר ירי שבוצע לעבר שיירת כוח האו"ם הזמני בלבנון, כך דווח בעיתון "א-שארק אל-אווסט. מפקד יוניפי"ל, האלוף ארולדו לזארו סאנץ, אמר כי הוא דרש חקירה של המתקפה מרגע התרחשותה. הוא קרא לעצור את היורים ולהעמידם לדין, ואמר כי הוא מחויב לספק תשובות לאו"ם בניו יורק על מה שקרה באמת. ביוניפי"ל אמרו כי "יש צורך באמצעים מהירים כדי לעצור את העבריינים ולהוכיח שהמתקפה לא הייתה מתוכננת מראש. גם אם השיירה איבדה את דרכה או שינתה מסלול, זה לא מצדיק רצח", הוסיפו.

ראש הממשלה הזמני של לבנון נג'יב מיקאתי ומפקד הצבא ג'וזף עאון ביקרו במפקדת יוניפי"ל באל-נקורה בעקבות הפיגוע. הם קיימו שורה של מגעים שככל הנראה סייעו להפיג את המתיחות מסביב לנושא, אך הודיעו כי ימשיכו לא לעמוד בדרישות האו"ם אם העבריינים יישארו חופשיים.