מלחמת רוסיה-אוקראינהכלי תקשורת באוקראינה דיווחו הבוקר (רביעי) כי 18 בני אדם נהרגו ו-26 נפצעו בהתרסקות מסוק ליד גן ילדים בעיר רובארי, בפרברי קייב. בין ההרוגים נמצאים שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי וסגנו יבגני ילין. על פי הדיווח, בין הקורבנות ישנם גם ילדים.

מפקד המשטרה המקומית מסר כי "תשעה מבין ההרוגים שהו בזמן ההתרסקות בתוך המסוק, שניים מההרוגים היו ילדים". לדבריו, "22 בני אדם מאושפזים כרגע בבתי החולים, עשרה מהם ילדים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האשים היום את ארה"ב "בהכנת הקרקע למלחמה באוקראינה" כחלק ממה שהוא כינה "מלחמה היברידית" נגד מוסקבה. בנאום שערך במסיבת עיתונאים במוסקבה, אמר כי "המשבר באוקראינה התחיל הרבה לפני שמוסקבה שלחה עשרות אלפי חיילים לאוקראינה בחודש פברואר האחרון כחלק מהמצבע הצבאי המיוחד".

יו״ר אגודת הידידות הפרלמנטרית עם אוקראינה, השר לשעבר, ח"כ זאב אלקין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "טרגדיה נוראית באוקראינה, המסוק של שר הפנים נפל על גן ילדים, הרוגים רבים, כולל ילדים. גם שר הפנים של אוקראינה מונסטירסקי וגם סגנו ילין (שהכרתי אותו היטב והוא עזר לישראלים רבים שנסעו לאומן), נהרגו. כיו״ר אגודת ידידות פרלמנטרית עם אוקראינה בכנסת אני שולח תנחומים לממשלת אוקראינה".