ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) על התפטרותה מהתפקיד. במהלך הכינוס השנתי של מפלגת הלייבור, הצהירה לתקשורת במדינה כי "לא נותרה בי אנרגיה למלא את התפקיד, הגיע הזמן שאעזוב". ארדן נבחרה לכהן כראש ממשלת ניו זילנד בשנת 2017, בגיל 37 בלבד.

ארדן הצהירה כי לא תתמודד מחדש בבחירות שצפויות להתקיים בחודש אוקטובר הקרוב, ותסיים את תפקידה עד ה-7 בפברואר. בהצהרה לתקשורת אמרה כי "רציתי למצוא במהלך החופשה אנרגיה חדשה להמשיך ולמלא את התפקיד לקדנציה נוספת, אך לא מצאתי את הכוחות". בנוסף, אמרה כי "בתפקיד כל כך מאתגר, חשוב לדעת מתי אתה האדם הנכון למלא אותו ומתי אתה לא. גם פוליטיקאים הם בני אדם". בנוסף, אמרה כי אין לה תוכניות ממשיות, אך היא מצפה לבלות יותר זמן עם משפחתה.

ההצרה של ארדן מגיעה לא במקרה. הסקרנים האחרונים הראו ירידה חדה בתמיכה הציבורית בה ובמפלגת הלייבור, כאשר מדובר באחוז התמיכה הנמוך ביותר, מאז כניסתה לתפקיד ב-2017. אנליסטים פוליטיים בניו זילנד כבר אמרו כי ארדן חוסכת ממנה תוצאות מאכזבות בבחירות וכי "לעוזב עכשיו זה המעשה הטוב ביותר עבור המוניטין שלה". כמו כן, הם הדגישו כי אין כעת ממלא מקום בולט, אם כי ישנם כמה מועמדים פוטנציאליים, כמו שר המשטרה והחינוך, כריס היפקינס, ושרת המשפטים קירי אלן.