מלחמת רוסיה-אוקראינהסגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, הזהיר כי "תבוסה אפשרית של רוסיה עשויה לגרום למלחמה גרעינית". בפוסט שכתב בטלגרם, הדגיש כי "מעצמות גרעין מעולם לא הפסידו סכסוכים גדולים שבהם היה תלוי גורלן", כך דווח הבוקר (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

דבריו של מדבדב מגיעים לאחר הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי רוסיה ייצרה לראשונה ראשי נפץ גרעיניים עבור "הפוסידון" - כלי שיט בלתי מאויש תת-מימי. מקור במשרד ההגנה הרוסי מסר כי "ראשי הנפץ הראשונים כבר יוצרו, ויוצבו בכלי השיט בעיר בלגורוד, כ-40 ק"מ מהגבול עם אוקראינה כבר בעתיד הקרוב".

הכור הגרעיני הצף של רוסיה  (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני הצף של רוסיה (צילום: רויטרס)

בחודש נובמבר האחרון, אף דווח בניו יורק טיימס כי על רקע הכישלון הרוסי בשדה הקרב, בכירים בצבא הרוסי החלו לדון ברצינות על שימוש בנשק גרעיני טקטי. לדבריהם, הבכירים בצבע הרוסי ניהלו שיחות מתקדמות, כדי לדון מתי וכיצד, מוסקבה עשויה להשתמש בנשק גרעיני, מה שתרם להגברת הדאגה בוושינגטון.

כמו כן, דווח כי הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, לא לקח חלק בשיחות. עם זאת, הגורמים האמריקאים מסרו שהעובדה שבכירים בצבא הרוסי ניהלו אותן, הדאיגה את ממשל ביידן, מכיוון שזה מוכיח שהגנרלים הרוסים מתוסכלים מהכישלונות בשדה הקרב. כמו כן, הם טענו כי זה מצביע על כך, שהאיומים של פוטין לשימוש בנשק גרעיני, יכולים להסתיים מעבר לרק שימוש במילים. במקביל, הגורמים האמריקאים הסבירו כי עד כה, אין ראיה לכך שהרוסים העבירו נשק גרעיני למקומות אסטרטגיים כדי להתכונן לתקיפה.

הטענה של הגורמים האמריקאים מגיעה לאחר שויליאם ברנס, ראש ה-CIA, אמר כי "הייאוש הפוטנציאלי של פוטין לחלץ ניצחון באוקראינה, עלול להוביל את רוסיה להשתמש בנשק גרעיני. דובר משרד ההגנה האמריקאי, ג'ון קירבי, הצהיר כי "היה לנו ברור מההתחלה שההערות של רוסיה לגבי השימוש בנשק גרעיני מדאיגות מאוד, ואנחנו מתייחסי לכך ברצינות. אנחנו ממשיכים לפקח על זה כמיטב יכולתנו".