רשת BBC הבריטית דיווחה היום (חמישי) כי המשטרה האיטלקית חשפה מקום מחבוא נוסף, בוא התחבא המאפיונר המבוקש ביותר באיטליה, מתאו מסינה דנארו, שנעצר ביום שני האחרון במרפאה פרטית בעיר פלרמו. על פיה דיווח, החדר הנסתר, נמצא בבית המרוחק כמה מאות מטרים ממקום המחבוא הראשון, ובו ארון הבגדים שהתחתית שלו ניתנת להזזה.

כמו כן, המשטרה האיטלקית מסרה כי תפסה אבני חן וכלי כסף בחדר הנסתר, וקופסאות נייר ריקות, מה שהצביע על כך שדנארו העלים מסמכים, טרם מעצרו. זמן קצר לאחר שנעצר, נלקח לכלא בלואקילה, במחוז אברוצו, במרכז הדינה, שם ימשיך לקבל טיפול לאחר שחלה במחלת הסרטן.

המשטרה האיטלקית לאחר מעצרו של מסינה דנארו (צילום: רויטרס)
המשטרה האיטלקית לאחר מעצרו של מסינה דנארו (צילום: רויטרס)

בנוסף, נמסר כי דנארו סירב להופיע באמצעות קישור וידאו, בשימוע בבית המשפט על מקרי הרצח של התובעים התובעים ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסילינו, בשנת 1992. על פי הדיווחים בארץ המגף, מפתחות רכב שנמצאו בתיק נשא דנארו בזמן מעצרו, הובילו את החוקרים למחבוא הראשון בוא שהה, והמשטרה פשטה על המחבוא השני, אחר הצהריים, ומצאה דירת קרקע בשטח 60 מ"ר. במקום נמצאו גם בשמים יוקרתיים, רהיטים, בגדי מעצבים, ושני טלפונים סלולריים.

דנארו נעצר ביום שלישי האחרון בקליניקה פרטית בבירת סיציליה, כאשר קבע את התור במרפאה תחת השם הבדוי אנדראה בונפידי. השם הבדוי עורר את החשד של המשטרה  כשהבינה שזה השם של אחיינו של בוס המאפיה לאונרדו בונפידי, שהלך לעולמו. מיפוי הטלפון הראה שהנייד האמיתי של בונפידי לא נמצא בפלרמו בשנת 2020 ו-20201.

המשטרה האיטלקית בסמוך לביתו של מסינה דנרו (צילום: רויטרס)
המשטרה האיטלקית בסמוך לביתו של מסינה דנרו (צילום: רויטרס)

עוד נחשף, כי דנארו חי בבית צנוע בקמפובלו די מזרה, המרוחקת 116 ק"מ מפלרמו ושמונה קילומטרים בלבד מעיר הולדתו קסטלווטרנו. שכניו סיפרו לטלוויזיה האיטלקית כי ראו אותו לעתים קרובות ובירכו אחד את השני בקביעות.

כאמור, המשטרה האיטלקית הודיעה ביום שני האחרון כי לכדה את מתיאו מסינה דנארו, ראש המאפיה האיטלקית, לאחד מצוד שנמשך 30 שנים. בארץ המגף דיווחו כי המשטרה עצרה את דנארו בבית חולים פרטי בעיר פלרמו, לשם הגיע באופן קבוע לצורף טיפולים. על פי הפרטים, מנהיג ה"קוזה נוסטרה", שתואר בעבר כ"בוס של כל הבוסים" אינו המתנגד למעצר. מאז שנת 1993, נמצא דנארו ברשימת האנשים המבוקשים בעולם.

מנהיג המאפיה, הנמלט מאז שנת 1993, חלה בתקופה האחרונה ועל כן הגיע באופן קבוע למתקן הבריאות הפרטי בעיר פלרמו. דנארו בעל עבר אלים, נשפט בהיעדרו למאסר עולם בשל מעורבותו בשורה של מקרי רצח ב-1992, ובהם התובעים ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסילינו. כמו כן, דנארו הואשם כי לקח חלק בשורה של פיגועים ברומא, פירנצה ובמילאנו, בהם נהרגו עשרה בני אדם.