קריצה לישראל? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם בימים האחרונים על צו המורה לפטר את עוזרו של ראש המועצה לביטחון לאומי הרוסית אלכסיי פבלוב, שפרסם לפני כחודשיים מאמר שבו קבע כי "חב"ד היא כת מסוכנת הדוגלת בעליונות גזע של אנשיה". בעקבות כך, נאלץ ראש המל"ל הרוסי ניקולאי פטרושב להתנצל ולהצהיר כי דברי עוזרו הם לא עמדה רשמית של המל"ל הרוסי.

"בהלה במוסקבה": מערכת נ"מ הועברה "בדחיפות" למעונו של פוטין בבירה 

הקרמלין בפאניקה? בכיר רוסי: "אם נפסיד במלחמה - עשויה לפרוץ מלחמה גרעינית" 

קרים על הכוונת: ארה"ב משנה אסטרטגיה כלפי רוסיה במלחמה באוקראינה
 

במקביל, פרצה שערורייה נוספת כאשר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השווה את המלחמה שהמערב מנהל לדבריו נגד רוסיה לפתרון הסופי שהגה היטלר ל"בעיית היהודים". בתוך כך, בימים האחרונים התפתחה מלחמת גרסאות בין ישראל לאוקראינה בעקבות שיחת טלפון שניהל שר החוץ הישראלי אלי כהן עם מקבילו האוקראיני דימיטרי קוליבה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)
סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)

לטענת האוקראינים, כהן גינה בשיחה את הפלישה הרוסית לאוקראינה, אולם גינוי זה לא מופיע בהודעה הישראלית שפורסה בעקבות השיחה.
לפי מקורות ישראליים המעורים בתוכן השיחה, כהן אכן גינה את הפעילות הרוסית, אולם עניין זה הושמט מההודעה שפורסמה, משום שזו ביקשה להדגיש את ההתקדמות החדשה בעניין פעילות השגרירות הישראלית באוקראינה - שתחודש במלואה תוך חודשיים, והמשך הסיוע ההומניטרי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ממשרד החוץ נמסר כי "מדיניות הגינוי של ישראל לפלישה הראשונית הייתה בעבר ולא השתנתה". במקביל, שר ההגנה של אוקראינה דמיטרו אולקסי רזניקוב חזר וקרא לישראל לספק סיוע צבאי לאוקראינה ו"להיות בצד הנכון של ההיסטוריה". בינתיים שוררת אכזבה רבה באוקראינה מכינוס שרי ההגנה של מדינות נאט"ו בבסיס רמשטיין בגרמניה, שלא הוביל לאישור אספקה של טנקים לאוקראינה.

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר: "אנו זקוקים לטנקים. נמשיך להילחם לקבלם. אי אפשר אחרת. אני יכול להודות לכם מאות פעמים - וזה יהיה בהחלט ראוי והוגן, בהתחשב בכל מה שכבר עשיתם - אבל מאות תודות הן לא מאות טנקים". יועצו מיכאילו פודוליאק החריף את הטון, ואמר כי "כל עיכוב באספקה הורג את עמנו".