הקרמלין סירב להגיב היום (שני) האם הנשיא ולדימיר פוטין יתמודד פעם נוספת בבחירות בשנה הבאה עם סיום כהונתו הנוכחית. 

הערכות דרמטיות בבריטניה: פוטין נתון בפני הפיכה בחודשים הקרובים
הכישלון במלחמה השפיע? דיווח: פוטין ימנה בקרוב יורש - אלו המועמדים
סדקים בקרמלין? דיווח: "פוטין זעם והשפיל בכיר בממשלה באופן פומבי"

ב-2009 בית הנבחרים ברוסיה קיבל את הצעתו של הנשיא להארכת כהונת הנשיא, ונוסף תיקון לחוקה לפיו הנשיא נבחר לשש שנים ולאורך של שתי קדנציות בלבד. התיקון נכנס לתוקף החל מהבחירות הנשיאותיות בשנת 2012, מה שסלל את דרכו חזרה של פוטין לקרמלין לקדנציה רביעית בתפקיד הנשיא. 

לאחרונה גברה הביקורת על פוטין על רקע התנהלות רוסיה במלחמה מול אוקראינה. איגור גירקין, מפקד לשעבר בכוחות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה טען כי המחלוקות בקרב בכירי ההנהגה ברוסיה הולכות וגודלות לנוכח הקשיים שבהם נתקל הצבא הרוסי באוקראינה.  "אם הייתי יודע לצייר, הייתי יוצר קריקטורה שמורכבת משני ראשים של הסמל הלאומי שלנו, שכל אחד מהם מנקר זה את זה", כתב גירקין, שהוסיף: "הפילוג הולך וגדל". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של גורקין אינם האינדיקציה הראשונה לכך שההנהגה הרוסית אינה מאוחדת לגבי גישתה ביחס למלחמה באוקראינה. רק לאחרונה טען יבגני פריגוז'ין, מנהיג "קבוצת וגנר", כי חייליו מתקשים להשיג הישגים בלחימה עקב התנהלות צבאו של פוטין. בראיון לתקשורת הממלכתית ברוסיה, הוא אמר כי אנשיו לא יכולים להתקדם בעיר ארטמובסק, מכיוון שצבאו של פוטין טרם פינה מבנים בשטחה. 

במקביל, מקורב לשעבר לפוטין טען כי "הנשיא הרוסי ימנה את היורש הנבחר שלו כבר השנה, במקום להסתכן בהפלתו". עוד טען המקורב, כי פוטין יבקש לוותר על השלטון, ולנהל משא ומתן על סיום המלחמה באוקראינה, ולמעשה גם לא ישתתף בבחירות המתוכננות לשנת 2024.