ישפיע על המלחמה? קנצלר גרמניה אולף שולץ החליט לשלוח סיוע צבאי לאוקראינה, בדמות טנקים מסוג "Leopard 2", כמו גם לאפשר למדינות אחרות להעביר סיוע דומה, כך מסרו מקורות בגרמניה. טנקים מסוג "Leopard 2" מיוצרים בגרמניה, ולכן על מדינות שמעוניינות להעביר אותם לאוקראינים, לקבל את אישורה של ברלין.

יחרוץ את גורלה של אוקראינה? בכירים במשרד ההגנה התפטרו - וזו הסיבה

עד כה, הגרמנים סירבו לספק אותם או לאפשר זאת למדינות אשר ברשותן הכלים הללו, עקב חשש כבד כי הדבר יסלים אף יותר את המלחמה שמתנהלת באוקראינה מאז סוף חודש פברואר האחרון. אך לאחר לחץ בינלאומי כבד שהופעל עליהם, החליט כאמור הקנצלר לאפשר את העברת הסיוע. 

טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
טנק הלאופרד בשימוש בתרגיל בלטביה (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)

על פי הדיווח, 14 טנקים מסוג זה יועברו לאוקראינים. פולין מעוניינת להעביר לאוקראינה מספר דומה של טנקים, ובריטניה כבר התחייבה להעביר גם כן 14 טנקים מסוג "צ'לנג'ר 2".

 יו"ר ועדת ההגנה של הפרלמנוט הגרמני בירכה על המהלך ואמרה כי "ההחלטה הייתה קשה, היא לקחה הרבה יותר מדי זמן, אבל בסופו של דבר היא הייתה בלתי נמנעת". עוד מסרה כי "המהלך יסייע לעם האוקראיני".

לאחרונה, האוקראינים טענו כי הם זקוקים לסיוע של 300 טנקים, על מנת לנצח במלחמה. ספק אם הסיוע הצבאי הצפוי יגיע למספר זה, אך זהו בהחלט יהיה חיזוק משמעותי במערכה של האוקראינים אל מול הכוחות הצבאיים הרוסים.