שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, ניקי היילי, צפויה להכריז רשמית על ריצה לנשיאות ארה"ב ב-15 בפברואר, כך דווח הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת במדינה. על פי הדיווח, מושלת קרוליינה הדרומית לשעבר, צפויה להכריז על הריצה לנשיאות ב-2024 באירוע מיוחד לעיני תומכיה.

בריאיון שערכה לאחרונה לרשת FOX האמריקאית, רמזה היילי על האפשרות כי תרוץ לנשיאות.  לדבריה, "כשמסתכלים על ריצה לנשיאות, צריך להביט על שני דברים. קודם כל, צריך לשאול את עצמך האם המצב הנוכחי קורא לאנשים חדשים להיכנס למירוץ, והשאלה השנייה היא האם 'אני האדם שיכול להיות המנהיג החדש?'".

ניקי היילי במועצת הביטחון (צילום: רויטרס)
ניקי היילי במועצת הביטחון (צילום: רויטרס)

יילי הוסיפה כי "אפשר להסתכל על מדיניות הפנים והחוץ, על האינפלציה העולה, הכלכלה המתכווצת, הממשלה שגדלה ובעלי העסקים שלא מסוגלים לשלם את השכירות שלהם. כל הדברים האלו מצדיקים עבודה, ולכן אנחנו צריכים ללכת לכיוון חדש". לדבריה, "אז האם אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה הזו? כן, אבל אנחנו עדיין עובדים על כך ונבין יותר לעומק.

"כשמסתכלים על עתידה של אמריקה אני חושבת שהגיע הזמן לחילופי דורות חדשים. אני לא חושבת שצריך להיות בן 80 כדי להיות הכיסא הנשיא. אני חושבת שאנחנו צריכים דור צעיר שייכנס, יתגבר ויתחיל לתקן דברים באמת".

ניקי היילי ידועה בתמיכה הגדולה שלה בישראל. בעת תפקידה באו"ם גינתה בחריפות את הפעולות וההתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המסך הסיוע הכלכלי לארגון אם האפליה נגד ישראל תימשך. כמו כן, היילי הגנה על "הכרזת ירושלים" שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי". בחודש יוני 2018, הובילה יחד עם משרד החוץ את פרישתה של ארצות הברית ממועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, וציינה כי "המועצה היא מוקד של הפרת זכויות אדם והטיה פוליטית המכוונת בעיקר נגד ישראל".