העיתונאי אורן נהרי התארח הבוקר (רביעי) בתוכנית 'שבע תשע' ב103FM ושוחח עם גיא פלג וענת דוידוב על האירועים בזירה הפוליטית העולמית.

טראמפ טוען: "מאמין יותר לפוטין מאשר לראשי המודיעין האמריקאי" - וזאת הסיבה
"זה ייקח בדיוק דקה": ג'ונסון טוען כי פוטין איים לחסל אותו במתקפת טילים

נהרי פתח בהתייחסות להודעתה של ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם, כי בכוונתה להתמודד במרוץ לנשיאות: "ההודעה לא מפתיעה. נזכיר, בארה"ב לכל צורך פרקטי, מערכת הבחירות כבר התחילה, עוד שנה בדיוק יש כבר את הפריימריז הראשוניים, והיחיד שהודיע עד כה שהוא מתמודד הוא דונאלד טראמפ, והציפיה הייתה והיא עדיין שהמתמודד המרכזי נגדו יהיה מושל פלורידה רון דה-סנטיס, שטראמפ צריך לומר בקרב הרפובליקנים מוביל עליו, והממסד הרפובליקני לא יודע את נפשו מתוך מבוכה צער, כי הם חוששים מאוד שטראמפ הוא זה שאמנם מלכד את הבסיס שלו, אבל מצד שני הוא דוחק כל כך הרבה אנשים לכיוון הדמוקרטי שהם יפסידו בחירות שתיאורטית הם אמורים לנצח", הסביר.

ניקי היילי היא מועמדת טובה מאוד, השאלה הגדולה, ושוב אנחנו ראינו את זה גם בפריימריז הקודמים, זה כאשר מתחילים לנשור. יש כאלה שמודיעים, מועמדים יותר ראויים, פחות ראויים, כאלה שרוצים שהשם שלהם רק יהיה וברור לחלוטין שזה מועמדי קש. הציפיה היא שהשלושה או ארבעה שיודיעו הם יהיו טראמפ, מייק פנס סגנו לשעבר, ניקי היילי ורון דה-סנטיס. מתוכם ההנחה היא, ואנחנו אומרים את זה עכשיו, עוד כל כך הרבה דברים יכולים לקרות, שזה יהיה דה-סנטיס מול טראמפ", טען נהרי.
 

נהרי התייחס בנוסף לתמיכה האדירה לה זוכה נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לבחירות 2024, דונלד טראמפ: "לא מפתיע. יושב לידך באולפן אדם שמכיר במדינה אחרת, רחוקה מאוד מאיתנו, שבה ישנו מנהיג נערץ גם כשהוא באופוזיציה, גם כשהוא במנהיגות, עם צרות משפטיות מכאן עד קיסריה וחזרה, ומעריציו אומרים שרודפים אותו, ואחרים באים ואומרים שצריך למצות איתו את דין הצדק, והעובדות, בהנחה שיש עוד דבר כזה בעולמנו, לא רלוונטיות בכלל למידת האהדה שרוחשים לו, ובארה"ב זה מוכפל בעשרות מיליונים", הסביר.

"טראמפ אמר, והוא צדק לגמרי, 'אני יכול לירות באדם בשדרה החמישית, זה לא יזיז כלום למעריצים שלי', וזה נכון. המדהים הוא, שהוא לא נמצא ברשתות החברתיות, הוא לא נמצא בציבור, תופסים אצלו מסמכים מסווגים, הוא אומר השבוע: 'אני מאמין לפוטין יותר מאשר לגנרלים אמריקנים', וזה לא צודק את התמיכה בו של מעריציו. העניין הוא שאנחנו ראינו שלמעריציו זה הספיק ב-2016 אבל זה נכשל בבחירות האמצע ב-2018, זה נכשל ב-2020, זה נכשל ב-2022. עדיין יש לו שליטה במפלגה, לחלוטין". 

במהלך השיחה נהרי נשאל בנוגע לטענתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, כי פוטין איים עליו במתקפת טילים, בעת כהונתו: "בוא נאמר, שגם בוריס ג'ונסון הוא לא אדם הידוע בכך שהאמת היא נר לרגליו לאורך כל ההיסטוריה. ג'ונסון טוען שפוטין איים עליו במקפת טילים גרעיניים, צריך לומר שלא פוטין עצמו אבל גם זה נאמניו המופיעים מדי יום בטלוויזיה הרוסית, והם מראים מצגות שבהם הם אומרים: 'הטילים ההיפרסוניים החדישים שלנו יכולים לפגוע בברלין תוך דקה, ובפריז תוך דקה וחמש שניות, ובלונדון תוך דקה ועשר שניות'", טען.

"רק השבוע הם אמרו, אפרופו הידיעה שגרמניה מתכוונת לספק טנקי לאופרד 2 לאוקראינה, שצריך להפיל על ברלין פצצות גרעיניות. אז כן, יש פה רקורד של איומים שהם איומים בוטים. בהיסטוריה הרוסית והסובייטית אין איומים אחרים, כן? חוץ מאיומים בוטים. אני לא בטוח שפוטין אמר את הדברים בטון הזה, יכול להיות שזה מה שג'ונסון הבין. זה לא שפוטין נרתע מאיומים, אבל אני לא שמעתי אותו אי פעם אומר דברים כאלה כל עוד הוא חושב שהוא יכול להשיג את מטרותיו בדרכים אחרות". סיכם נהרי.