הפנטגון מסר הלילה (בין שישי לשבת) כי נמצא בלון ריגול סיני נוסף אותר מעל אמריקה הלטינית. זאת, לאחר שאמש דווח בוול סטריט ג'ורנל כי בלון ריגול ענק אותר בשטח האווירי ארצות הברית. דובר הפנטגון, פטריק ריידר, אמר כי "ארה"ב מנהלת מעקב אחרי הבלון, הממשל פעל מיידית כדי למנוע איסוף מידע רגיש".

בתוך כך, הפנטגון מסר גם כי "אנחנו רואים דיווחים על בלון נוסף באמריקה הלטינית ומעריכים כעת שהוא בלון סיני". עם זאת, בסין טענו כי "הבלון שאותר משמש למטרות מחקר אזרחיות, בעיקר מטארולוגיות. הוא בעל יכולת היגוי מוגבלת, וכנראה שהבלון סטה רחוק מהמסלול המתוכנן שלו".

כאמור, בלון ענק אותר אמש בשטח האווירי ארצות הברית. לאחר איתור הבלון, פקיד הגנה אמריקאי בכיר אמר כי "בכירים בצבא המליצו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא להפיל אותו". זאת, בשל חשש שעלול להוות איום בטיחותי לאנשים על הקרקע. עקב התקרית, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, ביטל את נסיעתו הצפויה לסין. 

"אנו בטוחים שבלון המעקב הזה שייך לרפובליקה העממית של סין", אמר פקיד ההגנה הבכיר. "מקרים של פעילות כזו נצפו במהלך השנים האחרונות, כולל לפני הממשל הזה". בעוד שמסלול הטיסה הנוכחי של הבלון נושא אותו על פני "מספר אתרים רגישים", הפקיד אמר כי הוא לא מהווה סיכון משמעותי. הבלון מוערך כבעל "ערך תוסף מוגבל" מנקודת מבט של איסוף מודיעין, הוסיף הפקיד.

גורמים רשמיים מפיקוד ההגנה האווירית האווירית של צפון אמריקה, הכוחות המזוינים של קנדה, מחלקת ההגנה הלאומית ושותפים אחרים העריכו את המצב ועבדו בתיאום הדוק. פיקוד ההגנה הלאומי אמר כי סוכנויות הביון הקנדיות עובדות עם שותפים אמריקאים ו"ממשיכות לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על המידע הרגיש של קנדה מפני איומי מודיעין זרים".

"ארה"ב נוקטת בכל זאת צעדים כדי להגן מפני איסוף מודיעין זר של מידע רגיש. אנחנו גם עוקבים אחר היכולות שיכולות להיות לו אפשרויות של השגת תובנות, וממשיכים לנטר את הבלון".

בתוך כך, גם קנדה הודיעה כי החלה לעקוב אחר בלון החשוד כבלון ריגול סיני, שהוצב בשטחה האווירי. "זוהה בלון מעקב בגובה רב ותנועותיו נמצאות במעקב פעיל על ידי פיקוד ההגנה האווירית האווירית של צפון אמריקה", נאמר בהצהרה של ההגנה הלאומית. "התושבים בטוחים וקנדה נוקטת בצעדים כדי להבטיח את אבטחת המרחב האווירי שלה, כולל ניטור של תקרית שנייה אפשרית", נמסר בהודעה.