איראן משנה ומתאימה את מל"טי התקיפה שהיא מספקת לרוסיה כך שראשי הנפץ יוכלו להסב "את הנזק המירבי" למטרות תשתית בתוך אוקראינה, כך דיווחה היום (חמישי) רשת "CNN" האמריקאית. 

כזכור, איראן העניקה לרוסיה מאות רחפנים לשימוש במלחמה, כאשר רבים מהם שומשו על ידי מוסקבה לתקיפת רשתות החשמל ומתקני האנרגיה במדינה, והסבו נזק רב לתשתיות אלו. 

באוקטובר 2022, ראש נפץ שלא התפוצץ של מל"ט איראני מסוג שאהד-131 נמצא באזור אודסה שבדרום אוקראינה, ונבדק על ידי קבוצת מחקר בריטית. הרכב ראש הנפץ עזר להבין את היקף ההתקפה המאסיבית של רוסיה על התשתיות האוקראיניות במהלך החודשים האחרונים.

האנליסטים של הקבוצה מאמינים שראשי הנפץ, שאורכם מעט פחות משני מטרים, שונו בחיפזון על ידי הוספת שכבות אשר מצוידות בעשרות שברי מתכת קטנים, המסודרים בצורה קלוקלת, שבעת פגיעה מתפזרים ברדיוס גדול. בנוסף לשברים, יש גם 18 "מטענים" קטנים יותר סביב היקף ראש הנפץ, ושכאשר הם נמסים בפיצוץ, הם עלולים לחדור שריון וליצור מעין אפקט נפץ של "360 מעלות".

הצטברותם של אלמנטים אלה ממקסמת למעשה את יכולתו של ראש הנפץ להסב נזק למטרות כגון תחנות כוח, רשתות הפצה, ומקשים משמעותית על מאמצי התיקון והשיקום.