נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם היום (שישי) בוועידת הביטחון במינכן והתייחס למספר נושאים הנוגעים למלחמתה של מדינתו מול רוסיה, ובין היתר לתוכניות העתידיות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כך לטענת זלנסקי: "זה ברור כשמש שאוקראינה לא תהייה התחנה האחרונה בתכנית הפלישה של פוטין. המנהיג הרוסי ימשיך לפלוש למדינות פוסט סובייטיות נוספות", אמר. "זה קריטי לא לעכב את אספקת הנשק לאוקראינה, כי בזמן שהמערב דן באספקת הטנקים, הקרמלין חושב על דרכים 'לחנוק' את מולדובה", הוסיף.

עוד ציין המנהיג האוקראיני כי הסיכוי שבלארוס תצטרף ללחימה כרגע הוא נמוך, והשווה את המלחמה הנמשכת קרוב לשנה לקרב בין דוד לגוליית. לדברי זלנסקי, קייב עדיין לא קיבלה מישראל את מערכת היירוט "קלע דוד" אך "אני מאמין שזה רק זמני", אמר.

בד בבד, שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים בוועידה, והתריע מפני המשך יצוא הנשק האיראני למדינות בעולם. כמו כן, הבהיר: "יש לנקוט בכל האמצעים האפשריים למנוע מאיראן יכולת גרעינית".

קנצלר גרמניה אולף שולץ נאם גם הוא בוועידה, ואמר כי בעלות הברית שיכולות להעביר טנקים לאוקראינה צריכות לעשות זאת כעת, וציין כי גרמניה תנסה להקל על תהליכי ההחלטה כשתתקבל, ותסייע מבחינה לוגיסטית כמו גם ע"י אימון חיילים אוקראינים.

כזכור, בשבוע שעבר נסע זלנסקי לביקור בממלכה המאוחדת ונועד עם המלך צ'ארלס בארמון בקינגהאם, ועם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. נסיעתו של זלנסקי לבריטניה היא ביקורו השני במדינה מחוץ למדינתו מאז פלישתה של רוסיה בפברואר שנה שעברה, ומגיעה בזמן שקייב דוחקת במערב לספק עוד תמיכה צבאית. בריטניה התחייבה לסייע להרחיב את הכשרת החיילים האוקראינים כך שיכללו ביניהם גם טייסי מטוסי קרב ונחתים, כאשר סונאק הוסיף כי הוא רוצה להבטיח ש"לאוקראינה יש צבא שמסוגל להגן על האינטרסים שלה גם בעתיד".