בשבוע בו יציינו שנה לפלישה הרוסית: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע היום (שני) במפתיע לבירת אוקראינה ונפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי, כך דווח בעיתון "הגרדיאן הבריטי. בזמן הביקור, כלי התקשורת באוקראינה דיווחו על אזעקות שנשמעו בקייב. זהו ביקורו הראשון של הנשיא האמריקאי באוקראינה מאז פרצה המלחמה בחודש פברואר 2022

במהלך הפגישה בין השניים, הדגיש ביידן כמה חשוב לו להגיע לקייב ביום השנה למלחמה, ואמר כי "אין שום ספק לגבי תמיכתה של ארה"ב. העם האוקראיני התגבר בצורה שלא נעשתה בעבר. למרות כל אי ההסכמה שיש בקונגרס בנושאים מסוימים, יש הסכמה רחבה על התמיכה באוקראינה, זה לא רק על החופש באוקראינה, זה על הדמוקרטיה בכלל".

בתוך כך, נשיא אוקראינה קיבל בברכה את הנשאי האמריקאי וכתב בחשבון הטלגרם שלו: "ג'ו ביידן, ברוך הבא לקייב. הביקור שלך הוא סימן חשוב ביותר לתמיכה בכל האוקראינים".

בחודש דצמבר האחרון, ביקר זלנסקי בוושיגנטון ונפגש עם ביידן. בנאום מיוחד בקונגרס, אמר כי "כנגד כל הסיכויים ותרחישי האימה, אוקראינה לא נפלה. היא חיה ובועטת", אמר זלנסקי בפתח דבריו וזכה למחיאות כפיים מחברי בית הנבחרים".

בהמשך התייחס לצורך של מדינתו בחימוש הצבא אל מול המשך המתקפות הרוסיות. "יש לנו ארטילריה, כן, תודה. אך האם זה מספיק? בכנות, לא באמת". הוא הוסיף כי "הכסף שלכם אינו צדקה, זוהי השקעה בביטחון העולמי ובדמוקרטיה, שאנחנו מנהלים בדרך האחראית ביותר".