מלחמת רוסיה-אוקראינהבכיר במיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" חשף כי כמות "בלתי נתפסת" של לוחמים נהרגו ביום אחד בלבד של לחימה, והאשים בכך את משרד ההגנה הרוסי, שהפחית את כמות אספקת הנשק למיליצייה. בכך, נמשך העימות הפומבי בין כוח וגנר למשרד ההגנה הרוסי, לאחר שפקד הכוח, יבגני פריגוז'ין, תקף בחריפות את הקרמלין.

הבכיר סיפר כי נחשפו עשרות גופות של לוחמים, שנהרגו בקרבות הקשים בסביבות העיר באחמוט, ולטענתו, מספר האבידות גבוה פי חמישה, מביום רגיל. לדבריו, "משרד ההגנה הרוסי לא הגיב לטענה כי הפחית את אספקת הנשק למיליצייה", וסיכם את התגובה כ"יריקה בפנים". כמו כן, הבכיר האשים פקידים במשרד ההגנה בבגידה, על כך שלא סיפקו לכוח את התחמושת הדרושה בקרבות בבאחמוט.

קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)
קבוצת ''וגנר'' (צילום: REUTERS/Igor Russak)

בתוך כך, בתיעודים שפורסמו ברשת, נראו עשרות גופות של לוחמים מושלכות בערימות האפר בסמוך לבאחמוט. לדבריו של הבכיר בכוח וגנר, מי שאשם הוא שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, וכן מפקד הצבא הרוסי, ולרי גרסימוב. העימות הפומבי מתרחש יומיים בלבד לאחר נאום "מצב האומה" של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, שבו הצהיר כי "המצב נראה מאוד לא טוב".

במקביל, משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הטענות של יבגי פריגוז'ין, והצהיר כי "במהלך היומיים האחרונים סיפקנו 1,660 רקטות ו-1,071 תחמושת ארטילרית ומרגמות".

כאמור, המכון לחקר המלחמה (ISW), התייחס לדבריו של מייסד כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין, שאמר אמש כי הצבא הרוסי הפסיק לספר למיליציית שכירי החר פגזי ארטילריה בשל "מערכת היחסים המסובכת" שלו עם פקידים רוסים. המכון דיווח כי פריגוז'ין התייחס ככל הנראה לפקידים במשרד ההגנה הרוסי, מכיוון שהקשרים בין המיליצייה שהוא עומד בראשה למשרד, נחלשים בהדרגה. פריגוז'ין טען כי יש מחסור בפגזים, ולדבריו, בצבא הרוסי התעלמו מדרישותיו והכניסו מגבלות חדשות על אספקת הנשק.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Aleksey Babushkin/Kremlin)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Aleksey Babushkin/Kremlin)

משרד ההגנה הרוסי גם עצר את גיוס האסירים למיליציית שכירי החרב, ואסר על פעיליה להשתמש בשטחי האימונים הרוסיים. פריגוז'ין מצדו תקף ואמר כי "רוסיה הפרה את הקוד הצבאי, שבכך שעדיין לא סיפקה נשקה לכוח". למרות שפריגוז'ין ופוטין היו בעלי מערכת יחסים חמימה בעבר, חייליו של פריגוז'ין נקלעו לאחרונה לעימות עם ממשלת רוסיה, לאחר ששני הצדדים התעמתו על הקרדיט סביב הלוחמה בעיר באחמוט שבאוקראינה. 

על פי הדיווחים, המיליצייה הפרטית של פריגוז'ין התמודדה עם מספר הרוגים במהלך הקרבות, במיוחד בקרב האסירים שהתגייסו ללחימה. משרד ההגנה בבריטניה מסר כי סביב להניח, שכ-50% מהמגוייסים לכוח, נפצעו במהלך הקרבות. בשבוע שעבר, האשימה המיליצייה את ממשלת רוסיה ב"מאות מקרי מוות" של חייליה. בפוסט בחשבון הטלגרם, טענו גם כי "משרד ההגנה הרוסי לא הצליח לשלוח נשק ותחמושת לחייליו לאורך החזית". יחד עם זאת, פריגוז'ין המשיך השבוע ב"מסע ההסברה" שלו נגד הקרמלין, וטען כי "וגנר אינה כפופה למשרד הפנים הרוסי, ואין לכוח שום קשר לצבא הרוסי".