נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי לא יפרוש מהמירוץ לנשיאות גם אם יוגש נגדו כתב אישום באחת מהחקירות הפדרליות נגדו. טראמפ דיבר בכנס הוועידה השמרנית CPAC במרילנד והצהיר כי אפילו לא יחשוב על לפרוש. נגד הנשיא ה-45 של ארצות הברית יש מספר חקירות, בהן על ניסיון הפיכת תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 במדינת ג'ורג'יה. משרד המשפטים האמריקאי חוקר את מעורבותו בהסתערות על הקפיטול בינואר 2021 וכן הימצאות מסמכים מסווגים אצלו לאחר שעזב את התפקיד.

חדשות טובות לישראל? הרפובליקנית שמתכננת לרוץ לנשיאות ב-2024

טראמפ, כאמור, לא מתכוון לתת לחקירות למנוע ממנו לנסות לחזור לבית הלבן. "הם חימשו את הצדק במדינה הזאת", אמר על הדמוקרטים שרוצים למנוע ממנו להתמודד. 

טראמפ סירב להתחייב לתמוך בכל מועמד רפובליקני שאינו הוא ואמר כי טרם החליט אם לחתום על מסמך נאמנות למפלגה הרפובליקנית אותו דורשת יו"ר המפלגה רונה מקדניאל מהמועמדים לנשיאות בבחירות ב-2024 על מנת להשתתף בעימותים שיתקיימו בפריימריז.

"אני חושב שיש כמה אנשים שלא ישמחו לתמוך בחלק מהמועמדים" אמר הנשיא לשעבר, אך לא נקב בשמות. מלבדו, עד כה הודיעו שלושה על רצונם להיות המועמד הרפובליקני לנשיאות: שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי; איש העסקים ויווק רמאסוואמי; וקורי סטייפלטון, שהיה מזכיר המדינה של מדינת מונטנה. 

טראמפ גם הפתיע בנאומו הודה בהפסדו בבחיורת 2020, וקרא לרפובליקנים לשנות את דרך החשיבה שלהם על הצבעה מוקדמת בדואר, זאת בעקבות ההפסדים שהלם בבחירות לנשיאות ב-2020 ובבחירות אמצע הקדנציה ב-2022. "אנחנו חייבים לנסות לנצח את הדמוקרטים במשחק שלהם", אמר, "כלומר להציף את השמאל בהצבעות מוקדמות בדואר ובהצבעה ביום הבחירות". 

בנוגע לזירה הבינאלומית, אמר טראמפ כי יכוון את המפלגה הרפובליקנית לעמדה יותר בדלנית. "לעולם לא נחזור להיות מפלגה שרוצה לתת כסף בלתי מוגבל כדי להילחם מלחמות אינסופיות במדינות אחרות אבל דורשת לקצץ בהטבות לחיילים משוחררים", הבהיר. הוא תקף את הנשיא ג'ו ביידן ואמר כי הוא "מוביל את האומה לאבדון וכי מועמדים רפובליקנים אחרים לא יוכלו לתקן את המסלול. אני המועמד היחיד שיכול להבטיח זאת: אני אמנע מלחמת עולם שלישית". 

טראמפ הוסיף לנבואת הזעם שלו ואמר כי "ארצות הברית תהיה אבודה לעד" אם הוא לא ינצח ב-2024. "זה הקרב האחרון. הם יודעים זאת, אני יודע זאת, אתם יודעים זאת, כולם יודעים זאת. או שהם מנצחים או שאנחנו, ואני מבטיח לכם שאם תחזירו אותי לבית הלבן, השלטון שלהם ייגמר, וארצות הברית תהיה שוב אומה חופשית", אמר.