הסיסמולוג הטורקי נאג'י גורור הזהיר מפני רעידת אדמה הרסנית שצפויה לפקוד את איסטנבול. "יש פער סייסמי באיסטנבול, וכאשר הפער הזה ייגשר, תתרחש רעידת האדמה גדולה והרסנית".

רעידת אדמה תשים קץ לאנושות? מומחה חשף את עוצמתה ומיקומה האפשרי
בטורקיה מעריכים: 50,576 בניינים שניזוקו ברעידות האדמה ייהרסו

הוא הוסיף כי באזורים מסוימים עוצמת רעידת האדמה תהיה חריגה והיא תהיה מורכבת משתי רעידות אדמה רצופות. בגלל עוצמתן, הן יכולות להיחשב כארבע רעידות אדמה בו זמנית. לדבריו, הצד של איסטנבול הנמצא באסיה יפגע פחות מהצד הנמצא באירופה ובמקומות ליד החוף שבהם הוא יהיה חזק מאוד. 

המומחה הטורקי הסביר כי עוצמת רעידת האדמה עשויה להיות עוצמתית קצת פחות באזורים הסמוכים לחוף ובצפון המדינה. ראש עיריית איסטנבול, אקרם אימאמוגלו, הזהיר מפני אפשרות של רעידת אדמה שכזו בעיר הכוללת כ-16 מיליון בני אדם ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים רבים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איסטנבול, טורקיה  (צילום: רויטרס)
איסטנבול, טורקיה (צילום: רויטרס)

דבריו של המומחה הטורקי נאמרו לאחר סדרת רעשי האדמה ההרסניים שהתרחשו בחודש שעבר בטורקיה ובסוריה  וגרמו למותם של עשרות אלפי בני אדם. כתוצאה מהרעידות נספרו מעל 50,240 הרוגים בטורקיה ובסוריה, מעל 122,500 פצועים ועשרות אלפי נעדרים.  הרעידות הורגשו גם בלבנון, בקפריסין, ביוון, ברוסיה, ברומניה, בגאורגיה, בעיראק, בירדן, במצרים ובישראל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<